• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

۶.۹ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف شد

  • کد خبر : 58561
  • 28 فروردین 1401 - 10:45
۶.۹ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف شد
یاز اکو - رئیس اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته، هر مشترک استان، روزانه ۲۸ مترمکعب گاز مصرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی محمودی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان به مصرف رسید که با توجه به یک میلیون و ۷۰ هزار مشترک در آذربایجان‌غربی، به طور متوسط هر مشترک روزانه حدود ۲۸ مترمکعب گاز مصرف کرده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۹، افزود: ۵۴ درصد معادل سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مصرف گاز در سال قبل مربوط به بخش خانگی و ۲۴ درصد معادل یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمکعب مربوط به بخش نیروگاه‌ها بود.

رئیس اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی، با اعلام اینکه پیک مصرف گاز در سال‌ گذشته مربوط به سوم بهمن با بیش‌ از ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در کل استان بود، خاطرنشان کرد: البته این میزان مصرف همزمان با محدودیت مصرف نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان بود وگرنه رقم بیش از این و غیرقابل کنترل می‌شد. 

محمودی با اعلام اینکه اگر میزان مصرف گاز در زمان پیک به ۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسید قطعی گاز اجتناب‌ناپذیر بود، افزود: ظرفیت خطوط گاز به اندازه‌ای است که پاسخگوی حداکثر مصرف مشترکین را انتقال دهد اما با توجه به اینکه منابع گازی خارج از استان و در جنوب کشور تامین می‌شود، افزایش مصرف گاز منجر به قطعی می‌شود.

افزایش مشترکین خانگی یکی از دلایل رشد مصرف گاز است

وی افزایش مشترکین خانگی را یکی از دلایل رشد مصرف گاز عنوان کرد و گفت: از طرفی دیگر با توجه به شدت کاهش دما نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، مصرف گاز در استان به شکل تصاعدی افزایش یافت؛ لذا امیدواریم با صرفه‌جویی و مصرف بهینه، رقم مذکور کاهش یابد تا این میزان گاز در بخش صنعت توزیع و استفاده شود. 

رئیس اندازه گیری و توزیع شرکت گاز استان با اشاره به تداوم روند توسعه گازرسانی و محتمل بودن افزایش مشترکین گاز در استان، اعلام کرد: پیش بینی ما این است که طی سال ۱۴۰۱ میزان مصرف گاز ۷۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته و به ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد.

محمودی همچنین درباره میزان پرتی گاز در آذربایجان‌غربی نیز گفت: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون مترمکعب معادل ۰/۳ درصد مجموع مصرف سالانه، پرتی گاز در استان کشف شد که مربوط به نشتی‌ها و پارگی‌های شبکه و یا ایرادات دقت تجهیزات دستگاه‌های اندازه‌گیری است.

وی ادامه‌ داد: پیش بینی ما این است که با توجه به اقدامات صورت گرفته از سدی واحد بهره‌برداری، امسال حدود ۰/۱ درصد در پرتی گاز کاهش خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});