• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

شوق بازار رمزارزها خوابید؟ / سناریوهای محتمل برای بیت‌کوین چیست؟

  • کد خبر : 58748
  • 29 فروردین 1401 - 9:30
شوق بازار رمزارزها خوابید؟ / سناریوهای محتمل برای بیت‌کوین چیست؟
یاز اکو - یک هفته‌ای می‌شود که بیت‌کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار نوسان دارد و تقاضا برای شکستن مقاومت جوابگو نیست. آیا شوق بازار رمزارزها خوابیده و باید منتظر ریزش بیشتر قیمت بیت‌کوین بود؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، یک هفته‌ای می‌شود که بیت‌کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار حرکت می‌کند و همه فعالان بازار منتظر حرکت بعدی پادشاه کریپتوکارنسی هستند. حرکت بعدی بیت‌کوین تقریبا غیرقابل پیش‌بینی است اما برخی از متغییرها می‌توانند دید کلی به ما بدهند.

اولین متغییری که سیگنال نزولی برای بازار دارد نرخ بهره آمریکا است. با اوج گرفتن قیمت نفت، افزایش قیمت کالاهای اساسی و جنگ اوکراین و روسیه نمی‌توان امید چندانی به کاهش تورم داشت. افزایش تورم هم زنگ خطری برای استفاده فدرال رزرو از ابزارهای کنترلی است. یکی از این ابزارهای کنترلی همان نرخ بهره است که تاثیر منفی بر بازارهای پرریسک دارد. احتمالا فدرال رزرو در جلسه ماهانه خود نرخ بهره را دوباره افزایش می‌دهد.

نسیم نیکولاس طالب، نویسنده معروف کتاب قوی سیاه در توئیت جدید خود این سناریو را مطرح کرده است. او نوشت: به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا شوق برای توکن‌های غیرقابل تعویض و بازار رمزارزها کاهش پیدا می‌کند.

دقیقا هم همین اتفاق در بازار رمزارزها مشهود است. در چند روز گذشته حجم و ارزش معاملات کاهش یافت و معاملات فروش از معاملات خرید بیشتر است. از طرفی عرضه از سمت خرده‌فروشان به حد بالایی رسید.

شوق بازار خوابید؟

برخی از کارشناسان خارجی عقیده دارند بیت‌کوین هفته آینده را هم در محدوده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تا ۴۱ هزار دلار حرکت می‌کند. گاوهای بیت‌کوین چند باری به مقاومت ۴۲ هزار دلار حمله کردند اما تقاضا اصلا جوابگوی عرضه در محدوده مقاومت نیست.

واگرایی و هم‌گرایی میانگین متحرک‌های مکدی سیگنالی ندارد و حالی مماس به خود گرفته است و این سیگنالی برای بازار نیست. اما شاخص مقاومت نسبی در میانه کانال خود قرار دارد و این محدوده هم مقاومتی برای این شاخص محسوب می‌شود. MFI هم دقیقا مانند شاخص مقاومت نسبی در میانه کانال خود قرار دارد. کندل‌ها در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین در میانه کانال بولینگرباند قرار دارند.

اگر سناریو نزولی محتمل باشد محدوده‌های حمایت به ترتیب ۳۷ هزار دلار، ۳۴ هزار دلار و ۳۲ هزار دلار هستند. اما اگر سناریو صعودی محتمل باشد محدوده‌های مقاومت به ترتیب ۴۲ هزار دلار، ۴۷ هزار دلار و ۵۰ هزار دلار هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});