• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

میهمانانی که میزبان سهند بودند/روایتی از یک حرکت جهادی متواضعانه ولی ارزشمند در ماه خدا

  • کد خبر : 60217
  • 09 اردیبهشت 1401 - 10:45
میهمانانی که میزبان سهند بودند/روایتی از یک حرکت جهادی متواضعانه ولی ارزشمند در ماه خدا
یاز اکو - دو روحانی جوان از قم در قالب یک کار جهادی به اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان سهند پرداختند.

یاز اکو؛ افخم ابراهیمی– درست در روزهایی که مهمترین اخبار شهر سهند پیگیری آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند و بحث استیضاح علی علایی شهردار این شهررا  شامل می‌شد دو روحانی جوان از قم در قالب یک کار جهادی به اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان سهند پرداختند.

از حضور در مدارس و مساجد تا پارکهای سهند بخشی از فعالیت جهادی آنها در ماه رمضان بود.

حرکتی ارزشمند که زیر سایه سنگین اخبار و حواشی های پر تکرار این روز ها کمرنگ شد ولی بی شک سرآغاز رویدادهای فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان برای شهر کمتر برخوردار سهند خواهد بود.

چراکه مجتبی و مرتضی رستم خانی عمو و برادرزاده ای که نتیجه سالها تجربه خود را بی هیچ چشم داشتی با برپایی کارگاه کار با کودک ونوجوان در مسجد امام خمینی این شهر برای فعالین فرهنگی به اشتراک گذاشتند نوید روزهای خوب برای برپایی فعالیت های فرهنگی و تربیتی در فضاهای عمومی باز و پارک های شهر به همراه دارد.

اهالی فاز سه سهند روزهاست به حضور بانشاط و موثر دو روحانی جوان در میان کودکان،نوجوانان و خانواده ها عادت کرده اند.

مجتبی و مرتضی رستم خانی عمو و برادرزاده ای هستند که به همراه خانواده و فرزندان خردسال خود در قالب طرح جهادی گروه تبلیغی شهید قاضی طباطبایی میهمان و البته میزبان حرکتی نو در سهند بودند.

حجت الاسلام مرتضی رستم خانی که محرم سال قبل سفری کوتاه به شهرستان اسکو داشته با شناخت نیازها وضرورت کار حوزه کودک ونوجوان در سهند تصمیم می گیرد تا به همراه عمویش رمضان امسال میزبان کودکان و نوجوانان سهند درضیافت اخلاق و تربیت اسلامی در قالبی نو و جذاب باشد.

رویدادی که با استقبال چشم گیر مردم روبرو شد هرچند ناهماهنگی ها و وضعیت نابسامان شهرداری سهند موجب شد تا عملا برای دریافت مجوز و اجرا در سایر پارک ها نا کام بمانند.

مرتضی رستم خانی معتقد است اجرای برنامه های عمومی در فضاهای باز فرصت و بستر ارزشمندی برای جلب نظر عموم مخاطبین است و تجربه سالها فعالیت در قم به خوبی این مسئله را به اثبات رسانده است‌.

وی افزود: متاسفانه جای خالی این فعالیت ها در سهند به شدت احساس می شود.

حجت الاسلام رستم خانی بابیان اینکه توجه به فرهنگ مهمترین مسئله درحوزه شهری است که درصورت رویکرد درست مدیران شهری می تواند با شکل گیری هنجارها و ارزش های اخلاقی ،اسیب های اجتماعی را به حداقل برساند گفت:سهند باتوجه به بافت جمعیتی خود ظرفیت بسیار بالای برای فعالیت های فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به چنین ظرفیت های لازم است تا توجه به مقوله فرهنگ دغدغه مردم این شهر باشد تا ضمن مطالبه گری در این حوزه همراه با مسئولین شهری برای تقویت آن تلاش کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری و اهتمام اداره تبلیغات اسلامی سهند و برپایی کارگاه ویژه فعالین سهند این حرکت سراغاز اجرای برنامه ها و فعالیت های موثر میدانی و عمومی بیشتر در سهند باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خیلی برنامه شون عالی بود
    خواهشا از این برنامه ها بیشتر برگزار کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});