• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت پوشش بیمه؛

کارگران در انتظار بیمه هستند / تامین اجتماعی پشت گوش می اندازد

  • کد خبر : 61268
  • 17 اردیبهشت 1401 - 19:30
کارگران در انتظار بیمه هستند / تامین اجتماعی پشت گوش می اندازد
یاز اکو - طبق اعلام رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، بیش از ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در حال حاضر در نوبت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و هنوز تکلیف بیمه آنها معین نشده است. این در حالیست که مقامات اجرایی کشور از روزی که عنان کار در حوزه های مختلف را در دست گرفته اند مدام بر لزوم حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، خصوصا کارگران تاکید کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین؛ همزمان با هفته کار و کارگر و آغاز فرآیند بیمه شدن بیش از پنج میلیون نفر از دهک های درآمدی پایینی جامعه، برخی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی و همچنین انجمن های صنفی پیرامون مسئله بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی اظهارنظر کرده و از آمار ۶۰۰ هزار نفری کارگرانی که بیمه نیستند پرده برداشتند. 
 

اکبر شوکت، رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در مراسم تجلیل از کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر بیان کرد: ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور به دلیل کسری منابع سازمان تامین اجتماعی در قانون بیمه کارگران ساختمانی در نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند. در حال حاضر ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سطح کشور بیمه پرداز هستند و ۱۵۰ هزار نفر از این قشر کارگری بازنشسته شده‌اند.

البته این آمار و گزارشات در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ ابعاد وسیع‌تری را شامل می‌شد اما مشخص نیست که در حال حاضر دولت چطور و چگونه قرار است همین تعداد کارگر ساختمانی را که فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد؟

 

از طرفی هم با توجه به افزایش هزینه های درمانی که در پی انتشار خبر حذف ارز ترجیحی دارو رقم خورده، بسیاری از کارشناسان نسبت به چگونگی و محل تامین منابع جهت بیمه کردن اقشار کم درآمد و همچنین کارگران ساختمانی ابراز نگرانی می کنند.

 
 

البته مقرر شده بود این منابع از محل حذف ارز ترجیحی دارو تامین شود اما شواهد امر حاکی از تداوم تخصیص ارز ترجیحی به اقلام دارویی و درمانی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});