• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

چرا بین این همه یارانه پنهان سراغ یارانه نان، معیشت و امنیت غذایی مردم رفته‌اید؟/ دولت توپ را به زمین مجلس نیاندازد

  • کد خبر : 61468
  • 19 اردیبهشت 1401 - 9:00
چرا بین این همه یارانه پنهان سراغ یارانه نان، معیشت و امنیت غذایی مردم رفته‌اید؟/ دولت توپ را به زمین مجلس نیاندازد
یاز اکو - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد از دولت برای عدم پذیرش مسئولیت اقدامات خود گفت: متأسفانه دولت قبول مسئولیت نکرده و هرگاه به مشکل می‌خورد توپ را به زمین مجلس می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، صدیف بدری در مورد حوزه امنیت غذایی و حفظ آن برای کشور پس از استماع صحبت‌‌های وزرای جهاد و اقتصاد با بیان اینکه انتظار من از هیأت رئیسه مجلس این بود که شخص رئیس جمهور و یا یک مسئول تصمیم‌گیرنده به مجلس می‌آمد و قبول مسئولیت می‌کرد، گفت: وزرای جهاد و اقتصاد صرفا در حوزه خود صحبت می‌کنند در حالی که رئیس جمهور باید در این موضوع، قبول مسئولیت می‌کرد.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از اینکه مسئولان دولتی زمانی که کار را سخت می‌بینند، می‌گویند تکلیف و مصوبه مجلس بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که خود دولت لایحه دو فوریتی را سال گذشته برای حذف ارز ترجیحی یا همان ۴۲۰۰ تومانی به مجلس داد و این موضوع را صراحتاً درخواست کرد لذا باید مسئول نهایی به مجلس می‌آمد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم هماهنگی و اعلام نظر واحد درباره ساماندهی هدفمندی‌ها از سوی دولت که خود مشکل بزرگی است، اظهار داشت: متأسفانه هر وزیر و معاون حرف خود را می‌زند و پاسخ و اظهارات آنها با سایر مسئولان دولتی و سخنگوی دولت متفاوت است.

سراغ فولاد و سیمان می‌رفتید

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس در ادامه با طرح این سوال از رئیس جمهور که چرا از بین این همه یارانه پنهان سراغ یارانه نان، معیشت و امنیت غذایی مردم رفته‌اید، اظهار کرد: باید سراغ فولاد و سیمان می‌رفتید که فولاد تنی ۴۱۰ تومان حقوق مالکانه به دولت می‌دهد در حالی که تنی ۲۵ میلیون فروش دارد و قیمت تمام  شده آن یک سوم ۲۵ میلیون تومان دولت است و در کنار آن از برق، سوخت و گاز یارانه‌ای نیز استفاده می‌کند؛ همچنین در حوزه سیمان این محصول تنی حقوق مالکانه دولتی آن ۲۱۰ تومان است و تنی ۷۵۰ هزارتومان می‌فروشد که به قیمت جهانی بیش از ۱۰ درصد آن نیز فروش دارد که باید از آنها گرفته شده و به حوزه نان و معیشت مردم داده شود.

بدری در ادامه تصریح کرد: متأسفانه دولت سراغ حوزه‌ای رفته است که چالش آن از همه بیشتر است و قبول مسئولیت هم نمی‌کند و هر جا به مشکل می خورد توپ را به زمین مجلس می‌اندازد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان از عدم اقناع افکار عمومی، کارشناسان و نخبگان توسط دولت برای اجرای این قانون انتقاد کرد و اظهار داشت: متأسفانه دولت هیچ اطلاع‌رسانی در این خصوص نداشت و همان مشکلی است که ما برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ داشتیم و به دولت نیز انتقاد کردیم و دولت فعلی نیز همان روش را پیش گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});