• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

جهش به سمت بیت کوین مردم جمهوری آفریقای مرکزی را متحیر کرده است

  • کد خبر : 61510
  • 19 اردیبهشت 1401 - 12:00
جهش به سمت بیت کوین مردم جمهوری آفریقای مرکزی را متحیر کرده است
یاز اکو_در جمهوری آفریقای مرکزی از هر 10 نفر 9 نفر اینترنت ندارند و از هر هفت نفر فقط یک نفر برق دارد با این حال این کشور به تازگی از السالوادور در پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی پیروی کرده است، ارزی که برای خرید، فروش یا استفاده نیازمند دسترسی به شبکه اینترنت است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، کارشناسان خارجی و خود شهروندان در تلاشند تا بفهمند چرا دومین اقتصاد کمتر توسعه‌یافته جهان این جهش را به ابرفضای پولی اعلام کرده است.

در ۲۸ آوریل، رئیس جمهور افریقای مرکزی اعلام کرد: قانونگذاران به اتفاق آرا لایحه ای را تصویب کرده اند که استفاده از بیت کوین را در کنار فرانک قانونی می کند.

تمامی تراکنش‌ها از جمله پرداخت مالیات با استفاده از ارز دیجیتال مجاز است.

سخنگوی دولت سرژ گیسلین جوری به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: “ما یک کمپین آگاهی در این باره راه اندازی کرده و به زودی کابل فیبر نوری را در این کشور راه اندازی می کنیم – اتصال اینترنت کم سرعت برای خرید ارز دیجیتال کافی است.”

اما حتی در میان جامعه تجاری این کشور که از نظر تئوری بهترین موقعیت را برای استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه تنظیم شده توسط قانون جدید دارند، شک و تردید عمیق وجود دارد.

یک کارآفرین که خواست نامش فاش نشود، گفت: “من علاقه ای به داشتن بیت کوین در اینجا ندارم – ما هیچ زیرساخت و دانشی برای درگیر شدن در این ماجراجویی نداریم و هیچ واحد جرایم سایبری برای تضمین امنیت وجود ندارد.”

اولویت‌های دیگری در این کشور همانند امنیت، انرژی، دسترسی به آب، اینترنت، ساخت جاده‌ها وجود دارد.

اقتصاد بیمار

موانع فنی تنها یکی از سوالاتی است که در حرکت بیت کوین مطرح می شود.

تحلیلگران خارجی به این می اندیشند که چرا این اقتصاد به شدت آشفته باید به جای یک واحد باثبات قدیمی مانند دلار آمریکا، یک ارز جدید و دارای نوسان را انتخاب کند.

همین هفته، هروه ندوبا، وزیر اقتصاد این کشور گفت :کسری درآمد دولت آنقدر شدید است که بدون کمک خارجی، کاهش هزینه‌ها تا ۶۰ درصد برای برخی از وزارتخانه‌ها محتمل است.

گانش ویسوانات-نستراج، استادیار امور مالی در مدرسه بازرگانی وارویک در انگلستان، هشدار داد: “نوسانات بیش از حد بیت کوین، به نوسانات در پس انداز، مصرف و ثروت خانوار ترجمه می شود.”

فرانک CFA که تاکنون تنها ارز قانونی این کشور بوده است، یک ارز منطقه‌ای است که توسط فرانسه حمایت می‌شود و به یورو متصل است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});