• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
رئیس انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

جشنواره موسیقی شب‌های تبریز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 61554
  • 19 اردیبهشت 1401 - 13:45
جشنواره موسیقی شب‌های تبریز برگزار می‌شود
یازاکو؛ ندا فرشباف - رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره موسیقی شب های تبریز از 19 تا 22 اردیبهشت ماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، غلامرضا میرزازاده، ظهر دیروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فراخوان این جشنواره بهمن ماه سال گذشته اطلاع رسانی شده بود ولی ستاد کرونای استان به دلیل شرایط کرونا اجازه برگزاری نداد.

وی یادآور شد: از بین تمامی شرکت کنندگان ۱۰ گروه به عنوان نماینده موسیقی های بومی و محله ای انتخاب شده اند که در مجموع ۱۲۰ نفر از بهترین های موسیقی تبریز به روی صحنه خواهند رفت.

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در همه کشورها موسیقی های بومی و سنتی به دلیل اینکه توان رقابت با موسیقی های مارکتی را ندارند مورد حمایت دولت و نهادهای هنری قرار می گیرند ولی در کشور ما هنوز آنطور که باید شاهد این حمایت نیستیم.

رئیس انجمن موسیقی استان همچنین گفت: اهالی موسیقی در ایام کرونا روزهای بدی را گذراندند و در طول دو سال تمامی اجراهای صحنه ای تعطیل شده اما متاسفانه متولیان اداره کشور به موسیقی نه به عنوان شغل بلکه به عنوان تفنن نگاه کردند و در این مدت همه هنرمندانی که حرفه آنها تنها موسیقی بود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند.

وی با اعلام اینکه یک تعداد از هنرمندان از این طریق امرار معاش می کنند، اظهار داشت: تعدادی از هنرمندان در ایام کرونا سازهای خود را فروختند و انگیزه خودشان را از دست داده و دیگر علاقه ای به اجرای موسیقی ندارند.

دبیر اجرایی جشنواره شب های موسیقی تبریز گفت: در راستای حمایت از هنرمندان تبریز باید حرکت هایی انجام داد که موجب دلگرمی آن ها شود.

یاشار شادپور گفت: در دوران همه‌گیری کرونا فعالیت بسیاری از گروه های موسیقی تعطیل شد که امیدواریم با این حرکت ها شاهد رونق دوباره فعالان موسیقی تبریز باشیم.

وی همچنین گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که همزمان با مراسم اختتامیه از سه تن از پیشکسوتان موسیقی شهرمان تجلیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند از سامانه www.bilital.com بلیت تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});