• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
معاون وزیر نیرو:

زنجان ظرفیت خوبی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دارد

  • کد خبر : 62141
  • 23 اردیبهشت 1401 - 16:00
زنجان ظرفیت خوبی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دارد
یازاکو - معاون وزیر نیرو گفت: استان زنجان ظرفیت خوبی در تولید انرژی تجدیدپذیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، محمود کمانی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان زنجان با بیان اینکه زنجان ظرفیت خوبی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر بادی و خورشیدی در سراسر کشور طی چهار سال است، به همین خاطر و با توجه به ظرفیت خوب استان زنجان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص با استاندار زنجان منعقد شد.

وی افزود: باید ساخت‌گاه‌ها مشخص شده تا شرایط برای مناقصه این ساختگاه‌ها فراهم شود که در همین راستا فراخوان مناقصه منتشر شده و پس از نهایی شدن ساخت‌گاه، مرحله دوم آن به مناقصه گذاشته شده و سرمایه‌گذار آن را انتخاب می‌کند.

کمانی با تاکید بر اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر، تصریح کرد: انرژی پاک هیچ آلودگی ندارد و با توجه به روندی که در دنیا شاهد آن هستیم و کاهش قیمت‌ تجهیزات حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، وارد شدن به این فضا بسیار به‌ صرفه بوده و مجوزهای لازم برای احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی از شورای اقتصاد گرفته شده است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق با بیان اینکه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر اهمیت زیادی دارد، یادآور شد: نیروگاه‌های خانگی انشعابی نیز  ۵۵۰ هزار واحد ۵ کیلووات خانگی هستند که برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده و برای استان‌ها سهمیه‌بندی شده که سهم استان زنجان نیز ۵۰۰۰ واحد در نظر گرفته شده است‌. نهادهای حمایتی، خانواده‌ها را معرفی کرده و پس از بررسی محل، در پشت‌بام خانه آن‌ها پنل‌های خورشیدی نصب خواهد شد که تلاش می‌شود محدودیت‌ها تا حد امکان به بخش خانگی وارد نشود.

کمانی با اشاره به اینکه مدل دیگری نیز برای صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این مدل به صورت خودتامین بوده و برای شهرک صنعتی ۱۰۰۰ مگاوات توافق شده است. همچنین تعهد داده شده که برق این صنایع قطعی نداشته باشد. از طرفی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز زمین‌هایی در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});