• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

دولت، مردمی کردن یارانه‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است

  • کد خبر : 62325
  • 25 اردیبهشت 1401 - 8:30
دولت، مردمی کردن یارانه‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم در تصمیمی منطبق بر قانون و واقعیت‌های موجود در اقتصاد، عادلانه کردن و مردمی کردن یارانه‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمد کلامی در هشتادوپنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دولت در گذشته ارز ترجیحی را برای ۲۵ قلم کالا اعمال می‌کرد و همان دولتی که این قانون را وضع کرده بود، در ادامه‌ی کار متوجه ناکارآمدی و رانت حاصل از آن شده و ۲۰ قلم کالا را بدون اینکه جبران افت قدرت خرید را داشته باشد، از این لیست حذف کرد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در تصمیمی منطبق بر قانون و واقعیت‌های موجود در اقتصاد، عادلانه کردن و مردمی کردن یارانه‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است و در راستای نیاز به نقدینگی و سرمایه‌ی در گردش واحدها اقداماتی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ما در سال‌های گذشته که ارز ۴۲۰۰ تومانی هم داده می‌شد، چند درصد تورم را در روغن، مرغ یا تخم مرغ شاهد بودیم؟ میانگین تورم این کالاها در سال، کمتر از ۴۰ درصد نبود؛ یعنی طی سالیان گذشته، ما ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت این کالاها را به‌صورت توامان شاهد بودیم.

وی همچنین گفت: سال گذشته نیز به‌لحاظ تورم، ۵۰ درصد افزایش نیاز به سرمایه در گردش بدون اینکه امتیاز ویژه‌ای به تولیدکننده داده شود، وجود داشت و اینطور نبود که ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم را ثابت نگه داشته و قدرت خرید مردم را در خصوص این اقلام حفظ کند.

کلامی در خاتمه متذکر شد: براساس محاسبات انجام شده، یارانه‌های مستقیم برای دهک‌های پایین درآمدی، قدرت خرید را افزایش خواهد داد و اینگونه نیست که کلیت جامعه از این موضوع متضرر شود.

به گزارش ایسنا، «بررسی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی استان»، «بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه کُجوار (کجاباد) تبریز به‌دلیل مغایرت‌های قانونی» و «بررسی مراتب اعتراض واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره‌ی چهار تبریز «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» به اخذ عوارض آزادراه «تبریز-سهند»، سه دستور جلسه این نشست بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});