• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان در یازاکو

دشت ماهار زنوز و روستای پلکانی زنوزاق

  • کد خبر : 62912
  • 28 اردیبهشت 1401 - 12:12
دشت ماهار زنوز و روستای پلکانی زنوزاق
بی‌شک سفرتان ناقص است، اگر دیدار از روستای زنوزاق (ماسوله‌ی آذربایجان) را از دست بدهید. روستای به‌شدت پاکیزه و جذاب که اهالی آن لباس‌های محلی و خوش‌رنگ خود را حفظ کرده‌اند و می‌شود به جرات آن را جزو 5 روستای فوق‌العاده زیبای آذربایجان دانست.

یازاکو؛ پدرام بگلو – آغاز فصل گردشگری آذربایجان فرصت مغتنمی است تا با شناخت جاذبه‌های بکر طبیعی و تاریخی این بخش از ایران و معرفی آن به سایر هموطنان، رونق گردشگری را در این منطقه‌ی مستعد شاهد باشیم.

بی‌شک رونق گردشگری علاوه بر معرفی ظرفیت‌های منطقه، توسعه‌ی اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

پایگاه خبری یاز اکو با این رویکرد، به معرفی جاذبه‌های گردشگری و مسیرهای گردشگری شمال‌غرب خواهد پرداخت.

شهر زیبای زنوز علاوه بر مردم با فرهنگِ و صاحب ذوق خود، از نظر گردشگری و آب و هوای بسیار دلنشین و داشتن محصولات کشاورزی و مخصوصا سیب، شهره‌ی خاص و عام است.

این هفته قصد داریم با شما سفری به شهر زنوز و اطراف آن داشته باشیم.

 

راه دسترسی:

از مسیر شهر مرند به سمت جلفا حرکت می‌کنیم، پس از طی مسافتی در حدود ده کیلومتر به سه‌راهی زنوز می‌رسیم. راهمان را به سمت راست و شهر زنوز ادامه داده و هشت کیلومتر بعد در مرکز شهر زنوز خواهیم بود.

فاصله‌ی مرکز شهر زنوز تا دشت ماهار حدودا ۱۵ کیلومتر است‌ البته با توجه به اینکه در این مسافت کم با افزایش ارتفاع زیادی مواجه خواهید بود بنابراین لازم است مراقب پیچ‌های تند و‌ ناگهانی جاده باشید.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد:

به دلیل ارتفاع بالای این منطقه که در واقع دامنه‌ی کوه سلطان سنجر است، ریه‌های شما از استنشاق هوای به غایت تمیز غافلگیر خواهند شد!

وجود چشمه‌های طبیعی فراوان در دشت ماهار نیز بر زیبایی منطقه می‌افزاید.

 

جاذبه‌ها:

در جنوب شهر زنوز سد خاکی این شهر به چشم می‌خورد که می‌توانید یک وعده‌ی غذایی خود را در ساحل این سد میل کنید. همچنین دیدار از آبشار کوچک ولی جالب و زیبای دامجی قیه در نزدیکی روستای درق واقع در دو کیلومتری زنوزاق را فراموش نکنید.

 

جاذبه‌های تاریخی:

بی‌شک سفرتان ناقص است، اگر دیدار از روستای زنوزاق (ماسوله‌ی آذربایجان) را از دست بدهید. روستای به‌شدت پاکیزه و جذاب که اهالی آن لباس‌های محلی و خوش‌رنگ خود را حفظ کرده‌اند و می‌شود به جرات آن را جزو ۵ روستای فوق‌العاده زیبای آذربایجان دانست.

هنگامی که شهر زنوز را به مقصد دشت ماهار ترک می‌کنید دقیقا در خروجی زنوز با تابلوی “زنوزاغا خوش گلمیسیز” روبرو خواهید شد.

در مرکز شهر زنوز به سمت جنوب متمایل شده و حتما سری به قیزیل کؤرپو بزنید، این کار با پای پیاده نهایتاً پنج دقیقه به طول می‌انجامد.

 

امکانات رفاهی:

در اطراف روستای زنوزاق با اقامتگاه‌های بومگردی متعددی مواجه خواهید شد.

خرید محصولات طبیعی و درجه‌ی یک کشاورزی، صنایع‌دستی و خشکبار، از اهالی مهمان‌نواز این منطقه را از دست ندهید چرا که محال است محصولی تازه‌تر و با کیفیت تر از آن پیدا کنید.

 

فراموش نکنید:

دشت زیبای ماهار در تمام طول تابستان دارای آب و هوای بسیار خنک و دلچسبی است. البته در طول حداکثر دو یا سه هفته از سال (اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد) این دشت پر از گل‌های رنگارنگ و به‌شدت چشم‌نواز خواهد بود که لازم است این فرصت را از دست ندهید، اگر تایم مناسبی برای سفر خود انتخاب کرده باشید می‌توانید از چشمه‌های طبیعی فراوان و پر آب این منطقه نیز استفاده کنید.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});