• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: مردم به شایعات در مورد عرضه گوشت مرغ تاریخ گذشته توجه نکنند

  • کد خبر : 62929
  • 28 اردیبهشت 1401 - 15:00
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: مردم به شایعات در مورد عرضه گوشت مرغ تاریخ گذشته توجه نکنند
یاز اکو - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مرغ سرمایه ملی است و دامپزشکی نظارت جدی بر عرضه دام و طیور بر بازار دارد، گفت: مردم به شایعات مختلف در مورد مرغ‌های تاریخ گذشته و عرضه دوباره آن در بازار توجه نکنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر حسین بهداد روز چهارشنبه اظهار داشت: شایعات مختلفی در چند روز گذشته در فضای مجازی در رابطه با کشتارگاه های مرغ در حال انتشار است که تمامی این موارد کذب بوده و تاریخ عرضه و انقضای مرغ به هیچ عنوان به غیر از تاریخ مصوب سازمان دامپزشکی قابل افزایش نیست.

وی با اشاره به اینکه شایعه ای نیز در این خصوص که در کشتارگاه ها برای بالا بردن مدت زمان ماندگاری مرغ از سرکه استفاده می شود در فضای مجازی پخش شده است، گفت: این موضوع به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و کاملا کذب است.

بهداد ادامه داد: شاید در زمان کمبود مرغ در بازار برخی کشتارگاه ها به صورت غیرقانونی مرغ های منجمد را در چیلر با سرکه مخلوط و به بازار عرضه کنند ولی در حال حاضر با فراوانی مرغ و پس زدگی بازار مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی فیلمی پخش شده که در یکی از کشتارگاه ها بسته بندی مرغ ها باز می شود تا با تاریخ جدید دوباره به بازار عرضه شود، گفت: این فیلم مربوط به آذربایجان شرقی نیست، در ضمن براساس قانون زمانی که به تاریخ انقضای مرغ کم مانده باشد مرغ ها به کشتارگاه برگشت داده می شود تا منجمد شود و این کار هیچ گونه منع قانونی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی تاکید کرد: گروه های بازرسی تشکیل شده تا با متخلفان به جد برخورد قانونی شود .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});