• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

انتقادات و مطالبات امام جمعه فرصتی مغتنم

  • کد خبر : 63241
  • 31 اردیبهشت 1401 - 9:45
انتقادات و مطالبات امام جمعه فرصتی مغتنم
یاز اکو - حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با رییس بانک مرکزی گفت: صندوق‌های بانک‌ها، منابع استانی را جذب می‌کنند ولی در اختیار مرکز قرار می‌دهند و این موضوع باعث کاهش منابع استانی و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، وی با انتقاد از سهم ناچیز استان از درآمدهای مالیاتی برخی شرکت‌های خصوصی مستقر در استان، خواستار افزایش حدود و اختیارات بانک های استانی شد.

این سخنان یک فعال اجتماعی سیاسی نیست، سخنان انتخاباتی یک کاندیدای مجلس هم نیست. موقعیت امام جمعه در ساختار سیاسی کشور بسیار ویژه است، ائمه جمعه سیاستهای نظام را مستقیما بیان می‌کنند، هر چند برخی از سخنانشان به مذاق عده‌ای قلیل یا کثیر خوش نیاید.حتما شما هم با این حاشیه‌ها بارها و بارها در رسانه‌ها مواجه شده‌اید. اما انتقادات به جا و مردمی امام جمعه تبریز متفاوت است و این سخنان بارها و بارها از طرف ایشان تکرار شده است. او بارها از خام‌فروشی مس سونگون و عدم سودآوری کافی این ثروت برای استان گلایه کرده است و گفته‌‌اند که حق آذربایجان ادا نشده است. در حوزه انتصابات نیز خط قرمز ایشان انتصاب مدیران غیربومی و پروازی بوده است. وی گفته:«شناخت مدیران غیربومی از منطقه کافی نیست و این مسأله منجر به آشفتگی و تصمیمات غیرمنطبق با منافع استان می‌شود.»

تفاوتی که در سخنان ایشان در مقایسه با سخنان پوپولیستی برخی مسئولین وجود دارد این هست که عموما جنس سخنانی که از ایشان ذکر شد تکرار و پاسخ مطالبات عمومی نیست، بلکه مطرح نمودن برخی مطالبات آذربایجان هست که پیش از ایشان کسی به آن نپرداخته است. لذا وجود ایشان در چنین جایگاه مؤثری را باید مغتنم دانست و حداکثر بهره را از این موقعیت برد. ارتباط موثر رسانه‌ها با ایشان می‌تواند از طرفی باعث پوشش رسانه‌ای و پرداخت هرچه بیشتر سخنان ایشان که گاهی از طرف برخی رسانه‌های رسمی بایکوت می‌‌شود، خواهد شد و از طرفی مطالبات نخبگان بیشتر به سمع و نظر ایشان خواهد رسید و نهایتا این ارتباط منشا خیر و برکت برای آذربایجان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});