• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

۱۱ واحد صنعتی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعال است

  • کد خبر : 63807
  • 03 خرداد 1401 - 17:00
۱۱ واحد صنعتی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعال است
یاز اکو - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۱۱ واحد صنعتی در اردبیل تبدیل به شرکت دانش‌بنیان شده که در تولید و اشتغال نقش مهمی را ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا ، بهزاد مهدوی روز سه‌شنبه در بازدید از شرکت دانش‌بنیان مرصوص دامون (تولیدمحصولات الکترونیکی) اظهار کرد: ۱۰ مورد از این واحدها از واحد صنعتی به شرکت دانش بنیان و یک مورد دیگر هم از مرکز رشد به دانش‌بنیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های دانش بنیان افزود: هزینه آموزش کارکنان شرکت‌های دانش بنیان از سوی شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود و علاوه بر آن در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی هم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت بیشتری شده است.

مهدوی گفت: شهرک‌های صنعتی استان در ۳۷ مورد از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کرده ضمن اینکه ۸۰ درصد هزینه اخذ گواهی‌های استاندارد را شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: با برنامه‌های حمایتی مختلف تلاش می‌شود تا واحدهای تولیدی، صنعتی صادرات محور شده و در افزایش صادرات استان نقش بسزایی ایفا کنند.

مهدوی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی است و تلاش می‌شود با ارائه بسته‌های حمایتی متنوع به واحدهای صنعتی، تولید و بهره‌وری آنان افزایش یابد.

وی گفت: مرکز صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به منظور ارزیابی و ارائه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی و نیز معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران تشکیل شده است که در این مرکز ضمن ارائه خدمات تسهیل‌گری تجاری و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، نسبت به ارائه خدمات تجاری، آموزش واحدهای تولیدی و ایجاد فضای مشترک کاری به منظور ایجاد نوآوری در واحدهای تولیدی اقدام می‌شود.

مهدوی استفاده از ظرفیت این مراکز و سایر بخش‌های مرتبط را برای واحدهای تولیدی ضروری دانست و افزود: واحدهای صنعتی برای اینکه بتوانند خود را با شرایط روز سازگار نموده و در جریان تولید باقی بمانند باید در جهت افزایش بهره‌وری تولید و افزایش دانش و تکنولوژی قدم بردارند که این امر مستلزم استفاده از ظرفیتهای موجود است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});