• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

افزایش ۱۸ درصدی تولید گندم در ترکیه

  • کد خبر : 64038
  • 05 خرداد 1401 - 9:15
افزایش ۱۸ درصدی تولید گندم در ترکیه
یاز اکو_بر اساس گزارش شورای غلات این کشور (UHK)، انتظار می رود تولید گندم ترکیه در سال جاری از سال 2021 با 17.6 درصد افزایش به 20 میلیون تن برسد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت انجمن های تجاری ترکیه یش بینی کرده بود: تولید گندم این کشور در سال جاری به ۲۰٫۵ میلیون تن برسد. اما برآورد خود را در آخرین نسخه ۵۰۰۰۰۰ تن کاهش داد و به ۲۰ میلیون تن کاهش داد زیرا بارندگی در آوریل کمتر ازحد انتظار بود.

گزارش UHK در زمانی منتشر شد که نگرانی ها در مورد امنیت غذایی در بحبوحه جنگ در اوکراین، تغییرات آب و هوا، خشکسالی و افزایش قیمت غلات، به ویژه گندم، در سراسر جهان افزایش یافته است.
این گزارش خاطرنشان کرد: احتمال می رود تولید گندم در مقایسه با سال گذشته در منطقه جنوب شرقی آناتولی ۱۵ درصد کاهش خواهد یابد ولی افزایش تولید در سایر مناطق کشور به لطف بارندگی خوب، کاهش تولید در جنوب شرقی آناتولی را جبران خواهد کرد.

این شورا افزود: کشاورزان در سال جاری ۷٫۱ میلیون هکتار زمین را به کاشت گندم اختصاص داده اند که که انتظار می رود حدود ۲۰ میلیون تن گندم ازآن برداشت شود.

 

در این گزارش آمده است: افزایش سطح ذخایر آب سطحی، افزایش سطح آبی و بارندگی در ۱۰ روز اول اردیبهشت و شرایط جوی مساعد موجب افزایش تولید گندم در سال جاری خواهد شد.
با این حال، شورا پیش بینی کرد که تولید جو به دلیل بارش کمتر در جنوب شرقی آناتولی ۱۸ درصد کاهش یابد، اما تولید جو این کشور حدود ۸٫۱ میلیون تن خواهد بود که حدود ۱٫۲ درصد بالاتر از میانگین بلندمدت ۸ میلیون تنی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});