• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

تفاهمنامه همکاری بین ستاد نانو تکنولوژی کشور و گروه تراکتورسازان/ بهره‌گیری از ۱۰۰ قطعه نانو تکنولوژی بر روی تراکتور ظرف ۶ ماهه آینده

  • کد خبر : 64182
  • 06 خرداد 1401 - 13:00
تفاهمنامه همکاری بین ستاد نانو تکنولوژی کشور و گروه تراکتورسازان/ بهره‌گیری از ۱۰۰ قطعه نانو تکنولوژی بر روی تراکتور ظرف ۶ ماهه آینده
یاز اکو -دبير ستاد نانو تکنولوژي کشور طي سخناني در مراسم امضاي اين تفاهمنامه گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با تراکتورسازي، بزودي 100 نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفيتهاي نانو تکنولوژي موجود در کشور توليد و بر روي محصولات اين گروه صنعتي استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، دبیر ستاد نانو تکنولوژی کشور طی سخنانی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با تراکتورسازی، بزودی ۱۰۰ نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفیتهای نانو تکنولوژی موجود در کشور تولید و بر روی محصولات این گروه صنعتی استفاده خواهد شد.
سعید سرکار از برنامه ریزی ۶ ماهه برای تولید به روش نانو تکنولوژی یک درصد از کل قطعات تراکتور خبر داد و افزود: براساس هماهنگی بین طرفین در این مدت ۱۰۰ مورد از ۳ هزار قطعه مورد استفاده در یک محصول کامل تراکتور که به عبارتی شامل یک درصد از مجموعه کل قطعات تراکتور می باشد با فن آوری نانو تکنولوژی تولید می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشمندان حوزه نانو از ۱۰۰ قطعه مورد اشاره به دانش فنی تولید ۳۰ قطعه به روش نانو دست یافته اند که به عنوان محصولات تجاری قابل عرضه و استفاده بر روی محصولات تولیدی تراکتورسازی می باشد که این امر حکایت از طی شدن ۳۰ درصد از اهداف برنامه پیش بینی شده دارد.
سرکار قابلیتهای قطعه سازی و خود اتکایی تراکتورسازی را در هموار بودن این مسیر ارزشمند دانست و گفت: تراکتورسازی ایران با داخلی‌سازی ۹۳ درصد از قطعات مورد نیاز خود گامهای پیش برنده ای را برداشته که می تواند الگویی برای تمامی صنایع از جمله خودروسازان باشد.
دبیر ستاد نانو تکنولوژی کشور تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته بزودی تراکتورسازی به عنوان الگوی نانو تکنولوژی کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد و برای رسیدن به تمامی اهداف این مجموعه، ستاد نانو تکنولوژی پشتیبان و حامی این گروه توانمند در حوزه تولید و صنعت کشور و حتی بازارهای جهانی خواهد بود.
مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این مراسم ورود مجموعه تحت مدیریتش به حوزه فن آوریهای نوین، را اتفاقی مهم در راستای ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی تراکتورسازی عنوان کرد و گفت: تراکتورسازی همواره تامین نیاز کشاورزان با نگاه مشتری محوری از تمامی جوانب کیفی و اقتصادی را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده و ورود به عرصه فناوریهای نانو تکنولوژی هم در این راستا است.
مصطفی وحید زاده افزود: در سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و در راستای توسعه و تجاری‎سازی فناوری‎های مبتنی بر فناوری و از سوی دیگر افزایش خوداتکائی در بخش‌های مختلف صنعتی با استفاده از توانمندی شرکت‎های داخلی، تفاهمنامه ای با ستاد ملی نانو تکنولوژی به امضاء رسید.
وی هدف از اجرای این تفاهم نامه را به کارگیری ظرفیت‎های طرفین، جهت تجاری ‎سازی فناوری‎ها، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری های نوین، با تمرکز فناوری‎ نانو و همچنین شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای فناورانه و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری های نوین جهت تامین این نیازها اعلام کرد.
گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از ۶ دهه سابقه تولید و عرضه انواع تراکتور و تامین ۹۸ درصد نیاز داخلی به این محصول،امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در نوع و توانهای متنوعه را در برنامه تولیدی خود قرار داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});