• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

همت والای حاج کریم مردانی آذری و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای سلامتی کودکان ایران

  • کد خبر : 64222
  • 07 خرداد 1401 - 8:45
همت والای حاج کریم مردانی آذری و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای سلامتی کودکان ایران
یاز اکو - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان خیرساز مردانی آذری تبریز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز خریداری شده است و با اولویت و زمانبندی صورت گرفته، این تجهیزات در کمترین زمان ممکن نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آینده –آذربایجان شرقی، نشست صمیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و حاج کریم مردانی آذری (خیر به نام حوزه درمان و آموزش) با محوریت بررسی آخرین وضعیت بهره برداری از بیمارستان کودکان مردانی آذری برگزار شد.

حاج کریم مردانی آذری روز گذشته پس از بازدید از بیمارستان تخصصی جدید کودکان تبریز، در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه‌ای صمیمی حضور یافت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاون درمان وی آخرین اقدامات انجام یافته و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت را برای بهره برداری به نحو احسن از بیمارستان خیرساز مردانی آذری را تشریح کردند.

حاج کریم مردانی آذری در برابر اصرار خبرنگاران حاضر در جلسه برای انجام مصاحبه درباره احداث بیمارستان جدید کودکان تبریز، تنها به جمله «هر کاری انجام دادیم برای خدا و در راه خدا بوده است.» اکتفا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه این نشست از حاج کریم مردانی آذری با عنوان نمادی از کارهای خیرخواهانه در کشور نام برد و گفت: حاج آقا مردانی آذری برای کشور و استان ما ظرفیت و پتانسیل بی‌نظیری هستند و ما به حضور ایشان افتخار می‌کنیم.

دکتر بهمن نقی پور با اشاره به ارائه خدمات درمانی در بیمارستان جدید خیرساز مردانی آذری تبریز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ نفر از فرزندانمان در این بیمارستان بستری هستند و خدمات تخصصی دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در بحث تامین نیروی متخصص پرستاری مشکلی نداریم و به تعداد کافی پرستار در این مجموعه به کار گرفته شده است و متخصصان ما نیز در مجموعه حضور دارند.

نقی پور نصب تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی را زمان بر دانست و اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز خریداری شده است و با اولویت و زمانبندی صورت گرفته، این تجهیزات در کمترین زمان ممکن نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نصب دستگاه‌ام.آر.آی بیمارستان مردانی آذری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دستگاه‌ام آر آی خریداری شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آینده نزدیک نصب شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در ساختمان قبلی بیمارستان کودکان بخش اورژانس، درمانگاه و دیالیز همچنان به ارائه خدمات خود ادامه می‌دهند تا مردم برای مراجعات اورژانسی کودکان از بابت مسافت بیمارستان جدید از مرکز شهر دچار مشکل نشوند.

نقی پور در مورد مکان یابی بیمارستان جدید کودکان تبریز نیز گفت: در مکان یابی بیمارستان جدید مسائل توپوگرافی تبریز، دسترسی‌ها و شرایط سال‌های دور آتی نیز در نظر گرفته شده است به طوری که در یک زلزله احتمالی، منطقه‌ای که بیمارستان در آن احداث شده، دچار کمترین آسیب می‌شود.

نگهداری و بهره برداری از بیمارستان مردانی آذری به بهترین نحو صورت گیرد

مهندس قیصری عضو هیات امنای بیمارستان خیرساز مردانی آذری و نماینده حاج کریم مردانی آذری در امور ساخت این بیمارستان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این بیمارستان و پذیرش بیش از ۲۷۵ بیمار گفت: فروردین ماه سال ۱۴۰۰ وقتی حاج آقا از من پرسیدند در بیمارستان کودکان چند نفر بستری هستند، گفتم ۱۷۵ کودک، اما امسال در فروردین ماه ۱۴۰۱ شاهد بستری ۲۷۵ کودک و دریافت خدمات درمانی در بیمارستان تازه تاسیس مردانی آذر بودیم.

وی گفت: هدف حاج آقا مردانی آذری نگهداری این بیمارستان به نحو احسن است، در طول تاریخ بهداشت و درمان کشور، چنین بیمارستانی با ویژگی‌های منحصر به فرد ساخته نشده است.

عضو هیات امنای بیمارستان مردانی آذری با تاکید بر اینکه حاج آقا مردانی آذری خواستار بهره برداری از دستگاه‌های تخصصی همچون‌ام آر آی، سی تی اسکن وسی تی آنژیو و… هستند گفت: نصب و بکارگیری این دستگاه‌ها در کمترین زمان ممکن از جمله دغدغه‌هایی است که حاج آقا مردانی آذر دارند و انتظار داریم به همت دانشگاه این دستگاه‌ها به بهره برداری برسد.

وی افزود: وجود وسایل کهنه در بیمارستان دغدغه دیگری است که انتظار داریم در این خصوص نیز وسایل هر چه سریعتر از بیمارستان تخلیه شود.

اورژانس و درمانگاه بیمارستان کودکان در ساختمان قبلی همچنان فعال می‌ماند

دکتر جواد احمدیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیز و راه اندازی بیمارستان خیرساز مردانی آذری گفت: بیمارستان مردانی آذر به صورت هیآت امنایی و با حضور نمایندگانی از طرف حاج آقا مردانی آذر و نمایندگانی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز اداره می‌شود و تمام تلاش ما در طی ماه‌های گذشته تجهیز بیمارستان و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان بوده است.

وی اظهار کرد: بیمارستان مردانی آذر مرداد ماه ۱۴۰۰ مورد افتتاح قرار گرفته بود، اما به واسطه برخی نگرانی‌ها انتقال بیمارستان هنوز انجام نشده بود با توجه به دغدغه‌هایی که حاج آقا مردانی آذری داشتند، انتقال بیمارستان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اسفند ماه سال گذشته انجام شد و بخشی از بیمارستان را به مجموعه جدید منتقل کردیم.

وی افزود: بخش‌های اورژانس، درمانگاه و دیالیز با توجه به نیاز عموم مردم در بیمارستان سابق همچنان به خدمات‌رسانی ادامه می‌دهند و بیمارستان جدید نیز با بخش‌های جدید اورژانس، درمانگاه، بخش‌های بستری و …آغاز به کار کرد.

احمدیان خاطرنشان کرد: در خصوص وسایل کهنه، مسئولین بخش‌ها تمام وسایل تحت تحویل خود را به بیمارستان جدید منتقل کرده‌اند، هرچند این وسایل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما در اتاق‌ها جا گرفته است، ما امروز متعهد می‌شویم وسایل کهنه را طی ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف کرده و از بیمارستان خارج کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نصب دستگاه‌های تخصصی در این بیمارستان گفت: دستگاه‌های ام‌آر‌آی، سی تی اسکن ۱۲۸ و سی تی آنژیو پیش از این توسط دانشگاه خریداری شده است، اما برای نصب این دستگاه‌ها نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه هستیم و امیدواریم در سفر آتی رئیس جمهور به تبریز این بودجه تامین شود.

احمدیان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فاز اول دستگاه‌ام آر آی با حداقل هزینه کرد ۴ میلیارد تومان در طی سه ماه آتی نصب و به بهره برداری می‌رسد.

وی با تقدیر از تلاش‌های حاج آقا مردانی آذری در طول سال‌های متمادی گفت: حاج آقا مردانی آذر دو بخش ویژه دیالیز و پیوند را در این بیمارستان در نظر دارند به صورت خاص مورد توجه قرار دهند که می‌تواند نیاز بخش قابل توجهی از بیماران منطقه را رفع کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});