• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی کمتر از متوسط کشوری است

  • کد خبر : 64516
  • 08 خرداد 1401 - 15:00
سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی کمتر از متوسط کشوری است
یاز اکو - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان نسبت به متوسط کشوری پایین است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جواد جنگی افزود: سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۰۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که نسبت به متوسط کشوری در رتبه پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزی در کشور ۵.۲۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است، تصریح کرد: سرانه فضای استاندارد جهانی بالای ۸ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که نشان از پایین بودن سرانه فضای آموزشی در کل کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص سرانه فضای ورزشی استان نیز خاطر نشان کرد: این استان از نظر سرانه ورزشی روباز در بین ۳۲ استان رتبه ۳۰ در زمینه فضای سر بسته برای هر دانش آموز نیز در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.

جنگی اظهار کرد: با توجه به ورزش و نشاط دانش آموزی و اهمیت آن در سلامتی کودکان و نوجوانان احداث ۳۰ چمن مصنوعی و ۷ سالن ورزشی چند منظوره و ۱۵ کلاس درس تربیت بدنی در کنار ۱۵ مدرسه پویا در دستور کار آموزش و پرورش استان است.

وی یاد آور شد: اعتبارات مطلوبی در زمینه احداث چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی در استان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص و به حساب مناطق واریز شده است.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی ادامه داد: پنجاه میلیارد ریال برای تعویض کف پوش سالن‌های ورزشی مناطق استان تخصیص یافته که این مبلغ نیز به زودی در اختیار مناطق قرار داده می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});