• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

۲۰ درصد از فولاد کشور در بناب تولید می‌شود

  • کد خبر : 64932
  • 11 خرداد 1401 - 11:15
۲۰ درصد از فولاد کشور در بناب تولید می‌شود
یاز اکو - فرماندار بناب گفت: حوزه صنعتی شهرستان بناب با دارابودن ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی بوده و در تولید فولاد حدود ۲۰ درصد از فولاد مورد نیاز کشور در شهرستان بناب تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رضا لعلی در نشست صمیمی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با نخبگان حوزه و دانشگاه شهرستان بناب ضمن تشریح شمای کلی شهرستان بناب گفت: بناب یکی از شهرهای جنوبی استان با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دارای ۲۸ روستا است و به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و علمی استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۲۵۰ هزار تنی شهرستان بناب در سال ۱۴۰۰ گفت: این مقدار صادرات بیش از ۱۸۰ میلیون دلار برای شهرستان ارز آوری داشته و همین امر باعث شده که گمرک شهرستان بناب رتبه سوم استان را به دست آورد و البته جای تاسف است که گمرک این شهرستان همچنان به صورت دفتر اداره می‌شود.

‌لعلی با تشریح مشکلات مهم شهرستان بناب گفت: فرسوده بودن شبکه آبی شهری و روستایی شهرستان بناب از مهمترین مشکلات فعلی محسوب می شوند البته فاضلاب شهری بناب همچنان ناقص بوده و ۳۵ درصد از مردم شهر بناب فاقد فاضلاب مدرن شهری هستند.

کمبود آب شرب و کشاورزی در بناب

فرماندار بناب، به کمبود آب شرب و کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود آلایندگی‌های بیش از اندازه به خصوص در نیروگاه حرارتی سهند و همچنین ناقص بودن برخی از پروژه‌ها از جمله استادیوم ۱۵ هزار نفری، بیمارستان ۲۲۰ تخته خوابی و کنارگذر شرقی بناب از مهمترین نیازها و مشکلات فعلی شهرستان بناب هستند.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاهی و مطالبات دانشجویان شهرستان گفت: در حال حاضر خوابگاه دانشجویی یکی از مهمترین نیازها و مطالبات حوزه دانشگاه ما محسوب می‌شود و از نماینده دولت و وزیر علوم انتظار داریم هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی و به اسکان دانشجویان شهرستان بناب کمک کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});