• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

از اردبیل تا خلخال؛ دو دریاچه‌ی دل‌انگیز و دو پل معلق هیجان‌انگیز

  • کد خبر : 64936
  • 11 خرداد 1401 - 11:30
از اردبیل تا خلخال؛ دو دریاچه‌ی دل‌انگیز و دو پل معلق هیجان‌انگیز
یازاکو - آغاز فصل گردشگری آذربایجان فرصت مغتنمی است تا با شناخت جاذبه‌های بکر طبیعی و تاریخی این بخش از ایران و معرفی آن به سایر هموطنان، رونق گردشگری را در این منطقه‌ی مستعد شاهد باشیم. با گرمتر شدن هوا تصمیم داریم این هفته به منطقه اردبیل با آب و هوای خنک و دلپذیرش سر بزنیم.

یازاکو؛ پدرام بگلو – آغاز فصل گردشگری آذربایجان فرصت مغتنمی است تا با شناخت جاذبه‌های بکر طبیعی و تاریخی این بخش از ایران و معرفی آن به سایر هموطنان، رونق گردشگری را در این منطقه‌ی مستعد شاهد باشیم. بی‌شک رونق گردشگری علاوه بر معرفی ظرفیت‌های منطقه، توسعه‌ی اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت. پایگاه خبری یاز اکو با این رویکرد، به معرفی جاذبه‌های گردشگری و مسیرهای گردشگری شمال‌غرب خواهد پرداخت.

با گرمتر شدن هوا تصمیم داریم این هفته به منطقه اردبیل با آب و هوای خنک و دلپذیرش سر بزنیم.

راه دسترسی

دریاچه سوها

از شهر اردبیل با طی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر به شهر آبی بیگلو می‌رسیم، ۸ کیلومتر بعد به روستای نیارق و از آنجا با طی مسافتی دو کیلومتری به روستای سوها خواهیم رسید.

در این روستا خودروهای نیسان افراد محلی می‌توانند شما را تا رسیدن به دریاچه‌ی سوها همراهی کنند، البته اگر هوا بارانی و زمین گل و لای نباشد، جاده‌ی خاکی ۴ کیلومتری روستا تا دریاچه را با آرامی و احتیاط با خودروی شخصی نیز می‌توان پیمود.

پل معلق هیر

از شهر اردبیل به سمت جنوب و شهر خلخال راه افتاده و با طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر در شهر زیبای هیر خواهید بود، پل معلق تمام شیشه‌ای این شهر با میزان آدرنالین بالا منتظر شماست.

دریاچه نئور

پس از خروج از منطقه نمونه گردشگری هیر، جاده را به سمت خلخال ادامه داده و ۱۰ کیلومتر بعد به سه‌راهی دریاچه‌ی نئور خواهید رسید، جاده را به سمت شرق پیچیده و بعد از ۱۲ کیلومتر رانندگی در جاده‌ای آسفالت ولی پرپیچ و خم دریاچه‌ی فوق‌العاده زیبای نئور در مقاب دیدگانتان ظاهر خواهد شد.

پل معلق پیر تقی

پس از خروج از دریاچه‌ی نئور، جاده را به سمت خلخال ادامه داده و پس از گذر از سه راهی خلخال و حرکت به سمت سرچم در منطقه‌ی هشتجین مابین تونل‌های شماره ۹ و ۱۰ در سمت راست جاده با پلی زیبا و قدیمی بر روی رودخانه‌ی خروشان قزل اوزن مواجه خواهید شد. استفاده از این پل برای گردشگران رایگان است.

در انتها از مسیر سرچم می‌توانید وارد اتوبان تبریز تهران شوید.

ویژگی‌های منحصر به فرد

دریاچه‌ی سوها در اعماق جنگل‌های منحصر به فرد فندقلوی منطقه نمین در این فصل به بهشتی بی‌بدیل می‌ماند.

در صورت همراهی با گروه‌های آشنا به منطقه می‌توانید از دریاچه‌ی سوها با طی ۱۰ ساعت مسافت پیاده‌روی به آبشار زیبای لاتون شهر لوندویل نیز برسید.

همچنین دریاچه‌ی زیبای نئور در فصل بهار مملو از گل‌های زیبا و رنگارنگ بوده و در میان کوه‌های باغرو زیبایی تکرار نشدنی به شما عرضه خواهد کرد. (مسافت پیاده‌روی دریاچه نئور تا روستای سوباتان در منطقه تالش نزدیک ۱۸ ساعت بوده و در دو روز با همراهی لیدرهای مجرب و آشنا صورت می‌گیرد)

جاذبه‌ها

منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری هیر و نیز جنگل‌های فندقلو در این فصل می‌تواند جذابیت فراوانی برایتان داشته باشد.

جاذبه‌های تاریخی

در مرکز شهر اردبیل دیدار از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را از دست ندهید. در این منطقه از شهر زیبای اردبیل می‌توانید از بهترین سوغاتی‌های اردبیل یعنی حلوای سیاه و عسل نیز تهیه کنید.

امکانات رفاهی

به دلیل کمبود و در واقع نبودِ امکانات رفاهی و بهداشتی در کنار دریاچه‌های سوها و نئور حتما جهت برنامه شب‌مانی تمهیدات لازم را بیندیشید.

فراموش نکنید

برای استفاده‌ی بهینه از مسیر گردشگری مورد نظر می‌توانید برنامه‌ریزی خود را دو و یا حتی سه روزه در نظر گرفته و از طبیعت و آب و هوای فوق‌العاده زیبا و تکرار نشدنی این منطقه نهایت لذت را ببرید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});