• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

وضعیت اسف بار تالارهای پذیرایی

  • کد خبر : 65
  • 17 دی 1399 - 4:07
وضعیت اسف بار تالارهای پذیرایی
در شهرستان تبریز ۱۰۰ واحد تالار عروسی و تولد و ۷۰۰ واحد به صورت رستوران تالار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باید به طور طبقاتی مستقل باشند.

به گزارش یاز اکو به نقل از ایسنا رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای های عروسی تبریز با اشاره به آسیب‌هایی که کرونا به تالارهای پذیرایی زده است، گفت: برخی از واحدها مجبور به ابطال مجوزشان شدند.

وحید رشید تقی پور در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: مدت زمان بحران کرونا خارج از پیش بینی بوده و از سویی نیز هیچ گونه مساعدتی از سوی دولت انجام نشده و حتی در پرداخت هزینه‌های حق بیمه پرسنل، مالیات، هزینه برق، گاز و آب هیچ گونه مهلتی قائل نشدند و واحدهای اجاره‌ای نیز مشکلات مضاعفی داشتند به همین دلیل عده ای مجوز خود را ابطال کردند.

وی در خصوص ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا، اغلب صنوف تنها چند ماه اول تعطیل شده و به مرور زمان فعالیت خود را شروع کردند؛ اما صنف تالارهای پذیرایی نزدیک به یکسالی است که تعطیل شده و کسی به فکر ما نیست.

وی ادامه داد: دولت و ستاد مبارزه با کرونا در این خصوص رفتار دوگانه‌ای دارد؛ چرا که شغل‌هایی مانند پیشخوان‌های دولت، باشگاه‌های ورزشی، اتوبوسرانی، مترو، سازمان‌های دولتی، سالن‌های زیبایی و … علی‌رغم این‌که مکان‌های سرپوشیده بوده و ازدحام جمعیت در این مکان‌ها وجود دارد و حتی امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز سخت است، به فعالیت خود ادامه دادند.

وی توضیح داد: متاسفانه هم اکنون شاهد برگزاری مراسمات عروسی در باغات و منازل شخصی و دفترخانه‌های ثبت ازدواج هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است و علی‌رغم مکاتبات و اطلاع رسانی اتحادیه‌ها هیچ گونه توجهی به این موضوع نشده است.

تقی پور افزود: این امر راه‌حل مسئله نبوده و صرفا پاک کردن صورت مسئله است‌.   

وی در خصوص استفاده تالارهای پذیرایی از تسهیلات کرونایی، خاطرنشان کرد: تسهیلات پیش بینی شده از سامانه کارا به هیچ‌وجه قابلیت پوشش ضرر و زیان‌های وارده به این صنف را ندارد؛ از طرفی نیز بیشتر افراد موفق به دریافت آن نشدند.

رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای پذیرایی شهرستان تبریز با اشاره به راهکارهایی برای جبران خسارت‌های وارده به تالارهای پذیرایی گفت: برای جلوگیری از فروپاشی کامل واحدها باید سریعا پروتکل و دستور العمل‌های شروع به فعالیت تالارها ارائه شود؛ چرا که این بهترین انتخاب می‌تواند باشد که برگزاری مراسمات از دفترخانه‌ای کوچک وکم ارتفاع و بدون تهویه مطبوع و منازل شخصی که کمتر می‌توانند این امکانات و استاندارهای موجود در سالن‌های پذیرایی و تالارهای سطح شهر را داشته باشند، حذف شوند.

وی متذکر شد: در شهرستان تبریز ۱۰۰ واحد تالار عروسی و تولد و ۷۰۰ واحد به صورت رستوران تالار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باید به طور طبقاتی مستقل باشند. 

وی با بیان این‌که تعداد پرسنل شاغل در تالارها و رستوران تالارها بستگی به ظرفیت آن داشته و به طور متوسط در هر یک از آن‌ها ۲۰ تا ۶۰ نفر مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمامی پرسنل‌ این صنف نزدیک به یکسالی است که بیکار شدند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});