• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رئیس جمهور:

دولت به دنبال حذف ساختارهای فسادزا و رانت خوار است/ کوتاه کردن دست جریان قدرت و ثروت از سفره‌ مردم

  • کد خبر : 65257
  • 12 خرداد 1401 - 19:56
دولت به دنبال حذف ساختارهای فسادزا و رانت خوار است/ کوتاه کردن دست جریان قدرت و ثروت از سفره‌ مردم
یاز اکو - رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال اصلاح و حذف ساختارهای فسادزا و رانت خواری است، گفت: دست جریان قدرت و ثروت را از سفره‌های مردم قطع می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم تبریز ( نخبگان) در سالن ورزشی صدرا با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت فاطمه معصومه و تهنیت به همه دختران کشور و آذربایجان و پدر و مادران و جوانان برومند ابراز کرد: دهه کرامت است و کریم این ماه حضرت رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) است؛ کرامت گاهی به معنای بخشش معنا می‌شود؛ گاهی بخشش قبل سوال معنا می‌شود و گاهی کرامت معنای یک روح بلند و ملکوت الهی است که جلوه‌هایی دارد و گاهی جلوه آن بخشش مال یا آبرو و یا جان است و شهیدان ما قبل آنکه شهید باشند، کریم هستند که جان‌شان را در راه خدا ایثار کردند. 

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز و بسیاری از آزادگان و خانواده‌های آذربایجان‌شرقی صبورامه در برابر دشمن ایستادگی کردند و آذربایجان مهد دلیران است و تاریخ این سرزمین نشان داده است که بزرگترین دلیل صدق این ادعا همان ۱۰ هزار شهیدی است که نام کوچه و برزن مزین به نام آنهاست. 

وی گفت: آذربایجان دیار مردم زمان شناس و مقاوم است و این استان چه از نظر مادی و چه از نظر نیروی انسانی کار و آمد زن و مرد تحصیل کرده دارای ظرفیت های بزرگی است و فرهنگ مردم آذربایجان و مدنیت این خطه به عنوان تمدن ایرانی-اسلامی مدنیتی را ارائه کرده است که همراه خود خداپرستی، توجه به دیگران، عدالت، اخلاق و غیره را نیز دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اجرای سرود ترکی سلام فرمانده در این همایش مردمی تصریح کرد: این سرود نشانه آمادگی دهه نودی‌ها و هشتادی پیام برای نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی و پیام سربازی امام زمان(عج) بود. 

وی اذعان داشت: افتخار دولت در خدمت به مردم است و روزی مسیولیت دولت را بر عهده گرفتیم که هر روز خانواده ۷۰۰ نفر از هموطنانمان به واسطه کرونا عزادار می شدند ولی امروز با گذشت دو سال و صد روز ابتدا به لطف الهی و سپس با رهنمودهای رهبری و ایثار و فداکاری کادر درمان روز بدون فوتی داشتیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با دو هدف آغاز به کار کرد، افزود: حفظ سلامتی و صیانت از جان مردم و حل مشکلات معیشتی مردم دو هدف ما بود که اولی امروز محقق شد و برای دومی نیز همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی تاکید کرد: دولت با محوریت عدالت لایحه بودجه را به مجلس ارایه کرد و مصمم است ساختارهای فسادزاد، رانت‌خواری و ویژه‌خواری را اصلاح کند و آمادگی دارد تا گام‌های اساسی برای امور اصلاحی اقتصاد بردارد که به قطع شدن دست رانت خواران منجر خواهد شد. 

آیت الله رییسی گفت: این گردهمایی اولین برنامه مردمی است که پس از دوران کرونا با این اجتماع معنادار دارم و یکی از دغدغه‌های من عرض ادب و احترام به مردم در سفرهای استانی بود و همیشه از مردم عذرخواهی می‌کردم ولی امروز گویا مقدر شد تا این اجتماع نیز از تبریز شروع شود. 

وی خاطر نشان شد: امیدواریم اقدامات دولت نسبت به اصلاحات مسائل اقتصادی به قطع دست مفسدان بیانجامد و  دولت مصمم است تا ساختارهای فسادزا و رانت خواری را در همه جا اصلاح کند و با قدرت نشات گرفته از مردم و لایزال الهی دست هرگونه قدرتی که اقتصاد کشور را تهدید کند، قطع خواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه من از مشکلات جامعه با خبر هستم و دقیقه‌ای بر من بدون این نمی‌گذردکه دغدغه ما حل این مشکلات باشد، گفت: همراهی مردم در ناکارآمد گذاشتن معاندین با بلندگوهای خود باعث شد تا بدخواهان کاری از پیش نبرند و ملت ایران با بصیرت و با در صحنه بودن نشان دادند که دشمن در این عرصه ناکام است. 

آیت الله رییسی تصریح کرد: از همه شما فرهیختگان، دختران و پسران و بانوان و مردان و همه اقشار مردم آذربایجان کمال امتنان و تشکر دارم. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});