• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش تبریز عنوان کرد؛

باید اذعان داشت بحث برجام کمر صادرات فرش را شکسته است

  • کد خبر : 65270
  • 12 خرداد 1401 - 21:08
باید اذعان داشت بحث برجام کمر صادرات فرش را شکسته است
یاز اکو - اسماعیل چمنی با بیان اینکه صنعت فرش به عنوان یک تولید ملی واقعی با بیشترین اشتغال در بخش خصوصی  به حیات خود ادامه می دهد و نزدیک به ۸ میلیون نفر در سطح کشور از این طریق ارتزاق می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، اسماعیل چمنی گفت: در استان آذربایجان شرقی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از طریق فرش ارتزاق می‌کنند که ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد به شکل مستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تنها کالایی که از ایران ثبت جهانی شده فرش است  گفت: اوایل دهه هشتاد بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات در حوزه فرش داشتیم و این رقم امروز به ۲۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

وی تاکید کرد : عدم‌ توجه، به بی‌تدبیری و سهل انگاری در دولت‌های قبلی نسبت به مسئله فرش موجب شده تا تولیدکنندگان فرش و صادر کنندگان آن به شدت متضرر شوند و بازارهای جهانی عملاً از دست ایران خارج شود.

وی گفت: باید اذعان  داشت بحث برجام کمر صادرات فرش را شکسته است هرچند ما معتقدیم که باید منافع ایران در برجام مورد توجه قرار گیرد ولی بی نتیجه بودن برجام و کاهش ارزش ملی بیشترین ضربه را به شاغلین در این بخش زده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش تصریح کرد: بیمه قالیبافان همچنان با مشکل مواجه است و از ۶۵۰هزار نفر در سال ۹۰ به ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری رسیده است و قالیبافان همچنان با مشکل بیمه روبرو هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});