• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
آل‌هاشم:

نهایت تشکر را از اعتبار ویژه دولت سیزدهم به آذربایجان داریم/ جهاد تبیین، راهکار مقابله با تحریف امام راحل

  • کد خبر : 65340
  • 13 خرداد 1401 - 19:00
نهایت تشکر را از اعتبار ویژه دولت سیزدهم به آذربایجان داریم/ جهاد تبیین، راهکار مقابله با تحریف امام راحل
یاز اکو - امام جمعه تبریز با بیان اینکه در سالگرد امام رحمت‌الله باید جهاد تبیین که مقابله با تحریف امام در جامعه امروزی است، تلاش کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم که شخصیت، اندیشه امام، عملکرد، سلوک ایشان و اهدف‌شان تحریف شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آ‌ل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور باشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امhم خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: اخیرا مراسم رونمایی از شهرک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی و قدرت نمایی نیروی دریایی سپاه پاسداران در قبال دزدی دریایی و قانون‌شکنی یونان همچنین خوش رقصی آنها برای استکبار جهانی انجام شد که به راستی برگی زرین از تاثیر پیشگیرانه غیرت دینی و جهاد عزت‌آفرین بود.

وی افزود: آری، هماهنگی و هم‌افزایی میدان و دیپلماسی انجام پنجمین سفر کارآمد و مفید رئیس جمهور کشور به عمان و افزایش مبادرات اقتصادی با همسایگان و کشورهای دوست همچنین حضور فعال از موضع اقتدار دیپلمات‌های انقلابی در تداوم مذاکرات برجام، به تبدیل ایران به قدرت بی‌بدیل منطقه‌ای در جهان را به اثبات قطعی رساند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی از مردم قهرمان ایران و مردم شهیدپرور و مهد شیران و عاشورائیان آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک به حافظان امنیت و ارتشیان رشید و سپاهیان قهرمان، از آنان می‌خواهم تا با عزمی جزم در تحقق منویات برخواسته از حکمت و عزت و مصلحت فرمانده کل قوا پیشتاز باشند.

وی ادامه داد: نیروهای مقتدر مسلح جمهوری اسلامی بدانند که دعای خانواده معظم شهدا و مردم قهرمان ایران اسلامی و ملت با وفا و بصیر پشتیبان آنهاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: از فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز برای فرماندهی داهیانه و‌هوشمندانه‌ و‌ وجود فرماندهان مومن و مردمی در ارتش و سپاه به سهم خود سپاسگزاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان به همزمانی سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی با دهه کرامت اشاره کرد و گفت: همه وزرا و نماینده‌های دولت در شهرستان‌های استان میز خدمت برگزار کرده بودند همچنین معاون اول دولت و معاون اجرایی دولت نهایت دقت را کرده و با کار کارشناسی قبل از سفر، همه نیازمندی‌های استان را مورد بررسی قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه اعتبار بسیار بالا در اختیار استان قرار گرفته است،گفت: بنده به نمایندگی از طرف مردم قهرمان آذربایجان از دولت سیزدهم تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه تبریز یادآور شد: دیروز مشکلات استان به استحضار ریاست جمهوری رسید و مشکلات کشور از قبیل گرانی مطرح شد؛ اما آنچه مهم است این است که مسوولان از صبر مردم تشکر می‌کنند.

وی ادامه داد: دیروز از صبح به همراه رئیس جمهور به ورزقان و جلفا رفتیم و مطالبه باز شدن گره منطقه آزاد ارس که قبل از سفر انجام مدنظر بود، باز شد و امید است از برکات منطقه بهره‌مند شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: دیشب ساعت ۱۲:۳۰ شب رئیس جمهور را در فرودگاه بدرقه کردیم و امروز دیدم که او در آبادان است.

وی با بیان اینکه در سالگرد امام رحمت‌الله باید جهاد تبیین که مقابله با تحریف امام در جامعه امروزی است، تلاش کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم که شخصیت، اندیشه امام، عملکرد و سلوک ایشان و اهدف‌شان نباید تحریف شود.

آل‌هاشم ادامه داد: ایجاد انحراف از صراط مستقیم انقلاب، کج کردن مردم از مسیر انقلاب جزو اهداف دشمن است؛ برخی‌ها تلاش می‌کنند تا فلسفه اصلی انقلاب را به انحراف بکشند و از امام رحمت‌الله و رهبر معظم انقلاب عقده‌گشایی کنند و یا اتهام‌زنی به انقلاب بکنند که مثلا از مکتب امام فاصله گرفته‌ایم.

وی گفت: اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان و اصحاب قلم باید تلاش زیادی کنند.

امام جمعه تبریز بیان داشت: امام خامنه‌ای یک خمینی دیگر است که با قدرت و صلابت انقلاب را تا به امروز هدایت کردند.

وی به هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: حفظ و فعالیت در مورد محیط زیست و مصرف انرژی بر همگان واجب است؛ پرورش گل و گیاه و حفظ خاک جزو وظایف همه ماست، شاید موضوع ساده‌ای باشد ولی در اصل بسیار مهم است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هر کسی در خانه و محل کار و کارخانه زباله‌هایی تولید می‌شود که باید تفکیک شود؛ از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم و این فرهنگ را در خانه و محل کار آموزش دهیم.

وی یادآور شد: کارخانه‌هایی که آلودگی دارند باید برای پاکی هوا تلاش کنند؛ انواع فیلترها برای جلوگیری از آلایندگی وجود دارد که باید از آن استفاده کنند.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه امام رحمت‌الله به همه فهماند که انسان کامل شدن و رفتن تا مرزهای عصمت افسانه نیست، افزود: حرکات امام ما را به یاد امامان معصوم و اهل بیت(ع) انداخت؛ ایستادگی قاطعانه ایشان در برابر مستکبران هرگز نباید فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: رد سلطه‌پذیری توسط امام نباید فراموش شود البته امروز شاهد این هستیم که مقام معظم رهبری همان خط و مشی امام را ادامه می‌دهند.

وی بیان داشت: این امام بود که همیشه مردم و مسوولان را دعوت به وحدت و صمیمیت می‌کرد و درس ایستادگی در برابر دشمن را به ما یاد داد و الان رهبری همان درس را به ما یاد می‌دهند.

خطیب جمعه تبریز به خصوصیات اخلاقی و رفتاری اشاره کرد و گفت: همه رفتار ایشان رنگ و‌بوی خدایی داشت ولی می‌توان صبر، توکل بر خدا در برابر دشمن و احتیاط ایشان در عمل را نباید فراموش کنیم بلکه به نسل جدید هم یاد دهیم.

وی وقت‌شناسی و نظم امام را از جمله ویژگی‌های برجسته ایشان برشمرد و گفت: روایت است که مغازه‌داران مسیر تردد امام، ساعت‌شان را با قدم‌های ایشان تنظیم کرده بودند.

آل‌هاشم گفت: برخورد امام با نظام بین‌الملل در جریان دانشجویان پیرو خط امام که جاسوسان آمریکایی را دستگیر کردند، یک درس بزرگی بود.

وی ادامه داد: نامه امام خمینی(ره) به گورباچوف، صدور حکم ارتداد برای سلمان رشدی، اعلام روز قدس جاودانه و تاریخی است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: از سال ۱۳۶۸ تاکنون رهبر معظم انقلاب که جانشین برحق امام رحمت‌الله است با همان صلابت، قدرت و اقتدار امام پیش می‌رود.

وی افزود: توطئه‌های زیادی در طی این سال‌ها بود ولی همه شاهد این هستیم که چگونه ایشان مدیریت کردند؛ فتنه‌های ۹۶، ۹۷، اتفاقات ۷۸ و ۸۸ و یا حادثه ۱۱ سپتامبر را ایشان با اقتدار مدیریت کردند.

خطیب جمعه تبریر به سالروز قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: دستاوردها و پیامدهای این قیام بسیار زیاد است؛ شکل‌گیری جدی اندیشه براندازی رژیم و ایجاد حکومت اسلامی محصول حرکت ۱۵ خرداد حضرت امام رحمت الله است.

وی گفت: همانطور که امام رضوان‌الله خواستند نباید ۱۵ خرداد را فراموش کرد زیرا این روز کلید انقلاب اسلامی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});