• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

حمایت از اصناف و بازاریان تبریز وظیفه ذاتی و اصلی تمام مسولان استانی است

  • کد خبر : 65828
  • 18 خرداد 1401 - 17:15
حمایت از اصناف و بازاریان تبریز وظیفه ذاتی و اصلی تمام مسولان استانی است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به جایگاه والای اقتصادی، اجتماعی بازار تبریز در سطح منطقه ای و ملی اشاره کرد و گفت: حمایت از اصناف و بازاریان وظیفه ذاتی و اصلی تمام مسولان استانی است و یقین داشته باشید که از کسبه محترم به هر نحو ممکن حمایت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی صابر پرنیان در جلسه مشترک اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی و اتاق اصناف تبریز بر همراهی کسبه بازار تبریز با سیاست های اقتصادی و مالیاتی تاکید کرد، افزود: کسبه بازار تبریز در هر زمان جزو افراد پیشتاز در تمام عرصه‌های اقتصادی هستند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز تعامل سازنده بین اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و اداره کل امور مالیاتی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اصناف در خط مقدم تلاش برای جهش تولید و یاریگری در راستای توسعه اقتصادی هستند.
عیسی اورج زاده، با اشاره به صدور دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای عملکرد سال ۱۴۰۰، گفت: تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در جهت عدالت مالیاتی بوده و میزان مالیات مقطوع براساس اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاههای اطلاعاتی سازمان و یا فروش ابرازی حسب مورد تعیین می شود.
وی با تشریح کلی و تغییرات اعمال شده در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، افزود: اصناف به عنوان ولی نعمتان نظام مالیاتی هستند لذا سازمان امور مالیاتی به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در کل کشور، میزان مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ برخی از صاحبان مشاغل با شرایطی به صورت مقطوع تعیین می شود.
وی، ضمن تاکید بر اینکه مودیان محترمی که میزان فروش آنها بر اساس اطلاعات استخراج شده از پایگاه اطلاعات سازمان مالیاتی بیش از ۴۸ میلیارد باشد، نمی توانند از این تسهیلات استفاده نمایند و باید نسبت به ارائه اظهارنامه عادی اقدام نمایند، تصریح کرد: سقف فروش کالا و خدمات افراد مشمول این تبصره به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته است و کلیه افرادی که میزان فروش آنها در سال ۱۴۰۰ از این مبلغ کمتر باشد، می توانند از تسهیلات این ماده استفاده نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، در ادامه ضمن اشاره به مزایای این ماده، هدف از اجرای آن را تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: هدف از انجام این ماده جلب رضایت مودیان و تکریم ارباب رجوع می‌باشد، لذا اعضای اتحادیه ها و اصناف توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
اورج زاده، با تاکید بر اینکه رفتار مناسب با ارباب رجوع وظیفه تک تک همکاران است، گفت: توصیه‌های لازم به همکاران واحدهای مالیاتی برای تکریم مودیان محترم و انجام بیشترین آمار توافق در این راستا انجام شده است تا نسبت به اطلاع‌رسانی کامل و دقیق به مودیان از شرایط این ماده اقدام نمایند.
میرحبیب هاشمی رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این جلسه بر همراهی و همگامی بازار با سیاست های دولت در طول تاریخ تاکید کرد و گفت: اولین شهید انقلاب اسلامی را بازار به کشور تقدیم کرده است و اینک نیز بازاریان تبریز آماده هستند همسو و هم راستا با سیاست های دولت در تأمین درآمدهای مالیاتی دولت قدم بردارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});