• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه ها در تبریز اجرا می‌شود

  • کد خبر : 66221
  • 22 خرداد 1401 - 13:30
طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه ها در تبریز اجرا می‌شود
یاز اکو - سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صرفه جویی مهم ترین مصداق آینده نگری در جامعه است، گفت: طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه ها برای کاهش مصرف گاز در تبریز اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نادر کمالی در جمع خبرنگاران افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح و فراخوان انجام شده سه هزار و ۹۳۰ واحد موتورخانه ای برای بهره مندی از مزایا و تسهیلات پیش بینی شده، ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه ها از طرح های موفق شرکت ملّی گاز ایران در کاهش مصرف گاز است، اظهار کرد: طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه ها فرصتی مناسب و قابل استفاده برای مشترکین گاز دارای موتورخانه مرکزی است تا با استفاده از تسهیلات رایگان اعطایی از سوی شرکت ملی گاز ایران، اقدام موثری در مدیریت مصرف و کاهش هزینه های سربار خانوار انجام داد.

کمالی همچنین گفت: اطلاع رسانی مصرف بهینه، بهانه ای برای تکرار اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از انرژی و آینده نگری در حفظ سرمایه های ملّی کشور به منظور نیل به رشد و شکوفایی همه جانبه اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

ایران از پرمصرف ترین کشورهای جهان در انرژی است

وی با اشاره به اینکه منابع گاز طبیعی همیشگی نیست، اظهار کرد: متأسفانه ایران از پرمصرف ترین کشورهای جهان در بخش انرژی می باشد و این موضوع باید از طریق تنویر افکار عمومی، آموزش کودکان و خانواده ها و سیاست های قانونی و بازدارنده نهادینه سازی شود.

سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به راهکارهای مهم کاهش مصرف گاز اظهار کرد: انتخاب وسایل گرمایشی متناسب با مساحت فضای حرارتی مربوطه، عدم استفاده از شومینه به عنوان گرمایش، تنظیم دمای محیط در بازه دمای زندگی (بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد)، تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دارای شیشه دو جداره، عایق کاری لوله های آب گرم موتورخانه و بازدید دوره ای از تاسیسات، تبدیل سیستم موتورخانه به پکیج به منظور کاهش مصرف گاز از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});