• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

گمرک بیله‌سوار به روی مسافران باز می‌شود

  • کد خبر : 66239
  • 22 خرداد 1401 - 16:00
گمرک بیله‌سوار به روی مسافران باز می‌شود
یاز اکو - نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرک مرزی بیله‌سوار به روی مسافران و گردشگران هر 2 منطقه باز شده و رفت و آمد در آنها از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عباس جهانگیرزاده در دیدار مردمی در بیله‌سوار اظهار کرد: در نشست اخیر اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، مقرر شد تا با توجه به بهبود شرایط کرونایی بازگشایی گمرک مرزی و تردد مسافران و گردشگران انجام شده و هیچ مانعی در این مسیر به وجود نیاید.

وی اصرار جمهوری اسلامی ایران را برای راه‌اندازی بازانداز ریلی در منطقه پارس‌آباد یادآور شد و تصریح کرد: مقرر شد تا با توافق طرفین هر چه سریعتر بارانداز ریلی در اتصال ریلی ایران با آذربایجان فعال شده و امکان توسعه برنامه‌های تجاری و بازرگانی فراهم آید.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: باید به سمت ارتقا تبادلات تجاری و مثبت شدن تراز در این بخش حرکت کنیم که قطعا همراهی تجار و بازرگانان هر ۲ کشور ایران و آذربایجان در منطقه مغان می‌تواند به افزایش توانمندی در این حوزه کمک کند.

جهانگیرزاده افزود: امیدواریم در کنار راه‌اندازی بارانداز ریلی و فعالیت مجدد گمرک بیله‌سوار، منطقه آزاد تجاری در شمال استان نیز به رونق بیشتر تبادلات مرزی کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تداوم جلسات کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، امیدواریم فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران و متخصصان بخش‌های مختلف به ویژه حضور موفق کشت و صنعت مغان را در آذربایجان فراهم کنیم تا در کنار مشارکت در بازسازی قره‌باغ، در کشت فرا سرزمینی نیز اقدام مؤثر انجام شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس اضافه کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای و سایر محصولات فرآوری شده بخش کشاورزی در حوزه صادرات با برند مشخص می‌تواند توانمندی‌های بیشتری را به نمایش گذاشته و اقدامات راهگشایی را در تقویت نظام تجاری به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});