• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
در راستای هوشمندسازی یارانه نان

تا پایان خرداد همه نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می شوند

  • کد خبر : 66515
  • 24 خرداد 1401 - 17:40
تا پایان خرداد همه نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می شوند
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: هوشمندسازی یارانه نان در استان اجرایی و نانوایی ها به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ظاهر پورمجاهد،گفت: مقرر شده تا پایان خرداد همه نانوایی‌های استان همدان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شوند.

او درباره جزئیات اجرای طرح کارتی شدن نان در همدان، گفت: بر اساس آخرین نشستی که با نماینده بانک سپه کشور برگزارشد تا پایان خرداد ماه به صورت مرحله‌ای دستگاه‌های هوشمند نانوایی‌ها نصب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در برخی استان‌ها به صورت آزمایشی طرح کارتی شدن اجرا شده است و این طرح به زودی در استان همدان هم راه‌اندازی می‌شود.

پور مجاهد درباره مزایای کارتی شدن نان، گفت: با اجرای این طرح به خاطر برداشته شدن اختلاف قیمت آرد آزاد و یارانه‌ای، تخلفاتی نظیر قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه کاهش می‌یابد.

او گفت: در این طرح، نانوایان آرد را با قیمت آزاد از کارخانه خریداری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه فروش نان هم از طریق کارت و دستگاه هوشمند انجام می‌شود بنابراین نانوایان با توجه به تعداد و میزان فروش روزانه خود، مابه التفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای را دریافت می‌کنند.

پور مجاهد گفت: دستگاه‌های کارتخوان هوشمند به سامانه بانک مرکزی متصل است و اطلاعات فروش روزانه نان به این سامانه منتقل می‌شود.

زمینه سازی هوشمندسازی یارانه ناندر شرایطی که نانوایان آرد را به صورت یارانه‌ای و قیمتی بسیار کمتر از نرخ آزاد دریافت می‌کنند، انگیزه‌ای می‌شود تا ساعات کاری خود را کم کرده و به جای پخت نان، ترجیح دهند آرد را به صورت آزاد بفروشند.

او گفت: ۵۰ گروه نظارتی به صورت روزانه و مستمر بر فعالیت نانوایی‌های استان همدان نظارت دارند و تا زمانیکه اختلاف قیمت آرد در نانوایی‌ها برطرف نشود نمی‌توان به طور کامل جلوی تخلفات را گرفت.

پور مجاهد گفت: هنوز زمان اجرای دقیق طرح نان کارتی در همدان مشخص نیست و زیرساخت‌های اجرای آن در حال آماده سازی است.

بر اساس این طرح نانوایی‌ها به کارت‌خوان‌های هوشمند متصل می‌شوند و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق می‌گیرد و هیچ گونه تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم صورت نگرفته و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});