• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

کاهش ۳۱ درصدی ارزش بیت کوین

  • کد خبر : 67149
  • 30 خرداد 1401 - 8:30
کاهش ۳۱ درصدی ارزش بیت کوین
یاز اکو - بیت کوین در 7 روز حدود 31 درصد از ارزش خود دست داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، بیت کوین برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰ به زیر ۱۸۰۰۰ دلار سقوط کرد، چراکه شرکت های رمزنگاری شروع به اخراج کارمندان کردند و سرمایه گذاران از دارایی های پرخطر با افزایش نرخ بهره اجتناب کردند.

بر اساس داده های شرکت تحلیلی Coinmarketcap، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین ، تنها در ۲۴ ساعت حدود ۰٫۱۷ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۸۳۶ میلیارد دلار رسید.

قیمت مهمترین ارز دیجیتال، بیت کوین، برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰ به طور موقت به زیر ۱۸ هزار دلار سقوط کرد و سپس کمی بهبود یافت و به بالای ۱۹ هزار دلار رسید.

۳۱ درصد استهلاک در ۷ روز

کاهش ارزش بیت کوین در ۷ روز گذشته به ۳۱ درصد نزدیک شده است. در ۲۱ می ۲۰۲۲، ارزش بازار بیت کوین ۵۵۸٫۶ میلیارد دلار بود ، در حالی که تا ۱۹ ژوئن به زیر ۴۰۰ میلیارد دلار رسید.

ادامه روند نزولی قیمت بیت کوین باعث زیان شدید سایر ارزهای دیجیتال خواهد شد.

اتریوم که از نظر ارزش بازار در رتبه دوم قرار دارد نیز در هفته گذشته بیش از ۳۲ درصد از دست داده و به زیر ۱۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

شایان ذکر است که آخرین کاهش در بازار پول کریپتو پس از هفته ای بود که بیشترین کاهش در دو سال اخیر به صورت درصدی را داشت که دلیل آن افزایش نرخ بهره در بازار سهام آمریکا و افزایش ریسک رکود در اقتصاد بود.

در اواسط ماه مه، پس از سقوط ارزش ارز دیجیتال TerraUSD که بازار کریپتو را تکان داد، در ۱۳ ژوئن، شبکه سلسیوس، یکی از بزرگترین وام دهندگان ارزهای دیجیتال، اعلام کرد :تمام تراکنش ها را به دلیل «شرایط فوق العاده بازار» متوقف می کند. این امر منجر به افزایش عدم اطمینان در بازار شد.

در حالی که آشفتگی پیرامون شبکه سلسیوس و نظرات بانک‌های مرکزی، به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا ( فدرال رزرو) مبنی بر اینکه پس از افزایش ۷۵ واحد پایه فدرال رزرو در هفته گذشته، فرآیند انقباض را با شدت بیشتری انجام خواهند داد و سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرخطر اجتناب می‌کنند. این، افزایش عدم اطمینان در بخش کریپتو، همچنان بازار ارزهای دیجیتال را تحت فشار نگه داشته است‌

تعداد کارمندان ۱۸ درصد کاهش یافت

صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس در ۱۴ ژوئن اعلام کرد که نیروی کار خود را ۱۸ درصد کاهش می دهد.

اخراج ها باعث افزایش عدم اطمینان در بازار شده است زیرا به عنوان نشانه ای تلقی می شود که شرکت ها انتظار بهبود سریع در بازار ارزهای دیجیتال را ندارند. 

از سوی دیگر، برخی از ماینرهای رمزنگاری در حال فروش دارایی های خود هستند.

شرکت های کوچکتر مشکلات مالی بیشتری را تجربه می کنند و دارایی های بیت کوین خود را نقد می کنند، زیرا ماینرها تنها ۳۹ درصد از درآمد متوسط ​​خود را به دلیل کاهش قیمت بیت کوین به دست می آورند.

تحلیلگران معتقدند که بازار نزولی طولانی مدت ارزهای دیجیتال احتمالاً به دلیل «بحران اعتماد» در بازار کریپتو در این محیط اقتصادی، با عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی، نرخ‌های بهره بالا و ادامه دیدگاه منفی قانون‌گذاران برجسته نسبت به ارزهای دیجیتال و خطر سقوط اقتصاد در حال رکود مرتبط است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});