• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تبریز، قطب ارتباطی ایران و ترکیه/ تیم تراکتور، برندی برای توسعه ارتباطات ورزشی ایران و ترکیه

  • کد خبر : 67257
  • 30 خرداد 1401 - 16:00
تبریز، قطب ارتباطی ایران و ترکیه/ تیم تراکتور، برندی برای توسعه ارتباطات ورزشی ایران و ترکیه
یاز اکو - سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز از ظرفیت های ویژه تبریز برای تبدیل شدن به قطب ارتباطی ایران و ترکیه سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، چتین تانر امروز در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد: شهرهای ترکیه و تبریز در زمینه های مختلف امکان همکاری دارند که مهم ترین زمینه اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی است که مردمان دو کشور را به هم نزدیک‌تر کرده است.

وی یادآور شد: پیش از این بین تبریز و شهرهای ترکیه از جمله ارزروم، استانبول و… قرارداد خواهرخواندگی امضا شده اما با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت های مشترک متوقف شد که امیدواریم در آینده شاهد احیای این فعالیت ها باشیم.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با بیان اینکه در زمینه ورزش قدم های خوبی برای تبادل تجربیات برداشته شده، تصریح کرد: در زمینه سرمایه گذاری نیز ما منتظر ارائه ظرفیت های پروژه های تبریز هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری های هر دو طرف می توانند از طریق کنسولگری در ارتباط باشند و پروژه های زیرساختی مشخصی از جمله انبوه‌سازی، مترو و… اجرا کنند.

تانر با بیان اینکه تبریز می تواند قطب ارتباطی ایران و ترکیه باشد، تاکید کرد: ما دو کشور برادر باید ارتباط نزدیک‌تری باهم داشته باشیم.

تیم تراکتور، برندی برای توسعه ارتباطات ورزشی ایران و ترکیه

شهردار تبریز گفت: تبریز ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری دارد که می‌تواند محل اشتراک تجربیات و فعالیت بخش خصوصی ترکیه باشد.

یعقوب هوشیار اظهار کرد: حوزه حمل و نقل به عنوان عرصه‌ای زودبازده در امر سرمایه‌گذاری می‌تواند به بخش خصوصی ترکیه معرفی شود.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل ظرفیت‌های خوبی برای همکاری داریم چون پتانسیل تولید اتوبوس در ترکیه بالا است و ما نیز از طریق منطقه آزاد ارس می‌توانیم واردات اتوبوس داشته باشیم.

هوشیار ادامه داد: ترکیه ظرفیت بالایی در تولید اتوبوس و تاکسی دارد که آماده مشارکت و همکاری در این زمینه هستیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز، با دویست هکتار مساحت می‌تواند به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای احداث شهرک ورزشی سرمایه‌گذاری باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه رفاهی، تجاری، انرژی و هوای پاک بنیه علمی قوی داریم که آماده به اشتراک‌گذاری آن هستیم.

وی تاکید کرد: مجموعه‌های تخصصی دانش‌بنیان در تبریز فعالیت گسترده‌ای دارند و می‌توانیم از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی دو طرف بهره‌مند شویم.

هوشیار خاطرنشان کرد: در صنعت و صنایع سنگین و شکلات و صنایع غذایی نیز تبریز بازار تجاری و ظرفیت‌ خوبی دارد که می‌توانیم به اشتراک بگذاریم.

وی یادآورد شد: ورزش حوزه‌ای کم‌هزینه و زودبازده برای افزایش تعاملات و ارتباطات دوجانبه است و تیم تراکتور در این زمینه ظرفیت خوبی است.

شهردار تبریز عنوان داشت: تلاش می‌کنیم در بحث مدیریت شهری، تجارت و اقتصاد داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم و در کنار آن برنامه‌ای برای دیدار تجار تبریزی و ترکیه‌ای ترتیب می‌دهیم.

وی افزود: سیاست دولت جدید ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه است که دست ما را برای افزایش تعاملات باز می‌گذارد.

هوشیار اظهار کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی نیز علاقمند به بررسی روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها است و در کنار آن بتوانیم علم و تکنولوژی تبریز را نیز صادر کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});