• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

واحدهای صنعتی تشدید کننده آلودگی هوا در زنجان به طور موقت تعطیل می‌شوند

  • کد خبر : 67391
  • 31 خرداد 1401 - 17:00
واحدهای صنعتی تشدید کننده آلودگی هوا در زنجان به طور موقت تعطیل می‌شوند
یاز اکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا تعطیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صفی الله کرامتی روز سه شنبه افزود: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و کاهش شاخص کیفیت هوا، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان زنجان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در جلسه برگزار شده مصوباتی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنظیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت:‌ مهدهای کودک و مراکز آموزشی غیردولتی طی این ۲ روز تعطیل می شوند.

کرامتی یادآوری کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان زنجان موافقت مدیران با مرخصی والدینی است که کودکان آنها به‌ مهد کودک‌ می روند.

وی ادامه داد: همچنین موافقت با درخواست مرخصی برای همه افرادی که دچار مشکل تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوط، از دیگر مصوبات این کارگروه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: هماهنگی برای تعطیلی موقت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوی استان از دیگر مصوبات محسوب می شود.

کرامتی اظهارداشت: علاوه بر این فعالیت های عمرانی و راهسازی و اقداماتی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود باید در این مدت بیان شده کنترل وکاهش شود.

به گفته وی، همه فعالیت های ورزشی در چهارشنبه و پنجشنبه در فضای باز ممنوع بوده و شهرداری های تابعه نیز باید ماسک استاندارد به نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در این مدت، همه برنامه ها،همایش ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

کرامتی ادامه داد: صدا و سیمای مرکز زنجان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و محیط زیست استان به شهروندان اعلام کنند.

وی تاکید کرد: اورژانس و فوریتهای پزشکی و جمعیت هلال احمر استان زنجان در سطح شهر طی این مدت به حالت آماده باش در می آیند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});