• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

خروج گندم از زنجان ممنوع شد

  • کد خبر : 67517
  • 01 تیر 1401 - 15:00
خروج گندم از زنجان ممنوع شد
یاز اکو - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خروج گندم از این استان به منظور تامین آرد مورد نیاز ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌الله زمانی، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت بارش باران و دیمی بودن کشت گندم در استان و برنامه‌ریزی برای تامین آرد و نان شهروندان زنجانی با تصمیم اعضای کمیته، خروج گندم از استان ممنوع اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه ۳۷ مرکز ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است، افزود: نگه‌داری و انبار کردن گندم بدون اخذ مجوزهای لازم به عنوان احتکار محسوب شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: کشاورزان در زمان انتقال گندم به مراکز برای جلوگیری از هدررفت ذخیره گندم، نسبت درزبندی و چادرکشی کامیون اقدام کنند. همچنین از تمیز بودن کف کامیون در زمان بارگیری گندم اطمینان داشته باشند.

این مسئول گفت: ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیرمفید و سن‌زدگی، تعیین شده، همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندم‌کاران در ابتدای ورود به مراکز خرید مشخص شده است.

پرداخت بموقع بهای گندم خریداری شده

زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای پرداخت بموقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی، برای تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ ۱۰۰۰ تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم به مبلغ مذکور اضافه شده است.

شایان ذکر است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خردادماه امسال‌ آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});