• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

چگونه مردان می‌‌توانند از پرداخت مهریه فرار کنند؟

  • کد خبر : 67737
  • 03 تیر 1401 - 12:00
چگونه مردان می‌‌توانند از پرداخت مهریه فرار کنند؟
یاز اکو - اگر خانمی مهریه خود را مطالبه کند و این تصمیم گرفته شود که اموال آقا توقیف شود، مرد می‌تواند با استناد به مبحثی در قانون تحت عنوان مستثنیات دین به حکم صادر شده اعتراض کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس ماده ۲۴ قانون نحوه اجرای محکومیت‎های مالی، اموالی که جزء مستثنیات دین هستند و نمی‌توان آنها را توقیف کرد عبارت است از منزل مسکونی که عرفاً در شان آقا در حالت اعسار باشد. برای مثال اگر مردی خانه‌ای گران قیمت داشته باشد، نمی‌تواند ادعا کند که توانایی لازم برای پرداخت مهریه همسر خود را ندارد.

همچنین اثاثیه مورد نیاز زندگی که برای رفع نیازهای ضروری آقا و افراد تحت تکفل او لازم است، جزء مستثنیات دین است. برای مثال، نمی‌توان یخچال و ماشین لباسشویی مرد را توقیف کرد. آذوقه موجود به قدر احتیاج آقا و افراد تحت تکفل او نیز برای مدتی که عرفاً آذوقه قابل ذخیره شدن است، یکی دیگر از موارد مستثنیات دین است.

کتاب‌ها، ابزار علمی و تحقیقاتی برای اهل علم و تحقیق مانند اساتید دانشگاه که متناسب با شأن آنهاست، یکی دیگر از مستثنیات دین است. یکی دیگر از مستثنیات دین، وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه‌‌وران، کشاورزان و سایر اشخاصی است که آن وسایل برای امرار معاش خود آنها و افراد تحت تکفل آنها ضروری است.

تلفن مورد نیاز هم قابل توقیف نیست. پس اگر یک نفر دو سیمکارت داشته باشد، یکی از آنها را می‌توان توقیف کرد ولی اگر تنها یک سیمکارت به نام مرد بود، دیگر نمی‌توان آن را توقیف کرد.

درخصوص مستثنیات دین، یکی دیگر از سوالات مهم این است که آیا پول پیش خانه را می‌توان توقیف کرد؟ پول پیش خانه را در صورتی می‌توان توقیف کرد که مرد برای پرداخت اجاره‌خانه بدون پول پیش و یا تبدیل آن به کرایه، بسیار محتاج شود. همچنین خانه‌ای که مرد کرایه کرده واقعا مورد نیاز او باشد و بر اساس قانون، بالاتر از شأن او نباشد. برای مثال اگر مرد قصد کرایه یک خانه گران قیمت را داشته باشد، قطعا پول پیش آن خانه توقیف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});