• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

وادی رحمت تا سه سال پاسخگوی نیاز تبریز است/ مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدای تبریز جوابگوی اقلیم این شهر نیست

  • کد خبر : 68126
  • 06 تیر 1401 - 9:15
وادی رحمت تا سه سال پاسخگوی نیاز تبریز است/ مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدای تبریز جوابگوی اقلیم این شهر نیست
یاز اکو - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به اينکه با روند فعلي، اراضي وادي رحمت فقط براي سه سال آينده ظرفيت تدفين دارد، افزود: فعلا مکانی برای ایجاد آرامستان جدید در تبریز تعیین نشده است و این عدم مکان یابی ما و بی برنامگی ما را در چند سال آینده دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، فرخ جلالی با تاکید بر لزوم واگذاری اراضی ملی، دولتی یا خصوصی تغییر کاربری شده به سازمان آرامستان های شهرداری تبریز جهت گسترش وادی رحمت، گفت: درخواست ما از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز رسیدگی هر چه سریع تر به این دغدغه آرمستان است.

وی با اشاره به اینکه با روند فعلی، اراضی وادی رحمت فقط برای سه سال آینده ظرفیت تدفین دارد، افزود: فعلا مکانی برای ایجاد آرامستان جدید در تبریز تعیین نشده است و این عدم مکان یابی ما و بی برنامگی ما را در چند سال آینده دچار مشکل خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های یک آرماستان از جمله احداث ساختمان، انتقال آب، گاز، برق و… سال ها زمان می برد ولی مهلت و ظرفیت وادی رحمت بسیار کم است، با این حساب باید نسبت به تملک اراضی که تغییر کاربری دارد تسریع تر اقدام شود تا در آینده نزدیک دچار مشکل نشویم.

فرخ جلالی با اشاره به اینکه وادی رحمت سالانه به ۵۰ هزار متر مربع فضای جدید نیاز دارد، ادامه داد: در صورت خرید و واگذاری اراضی جدید و تشکیل فاز دوم وادی رحمت، مشکل کمبود فضا برای تدفین اموات برای ۱۰ سال رفع می شود.

وی در ادامه به مشکلات گلزار شهدای آرامستان شهرداری تبریز، اشاره کرد و گفت: مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت در خرداد ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما این پروژه متأسفانه جوابگوی اقلیم سرد و کوهستانی و پر بارش کلانشهر تبریز نیست.

وی اضافه کرد: طرح مسقف سازی فاز دو گلزار شهدا از سوی بنیاد شهید به شهرداری منطقه دو ارائه شده است.

مسقف سازی گلزار شهدا از سال ۱۳۸۴ مطرح است چنانچه مسقف سازی فاز یک گلزار شهدا مناسب‌تر از مسقف سازی فاز دو گلزار شهداست.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح فاز دو گلزار شهدا با آب و هوای تبریز سازگار نیست، افزود: با توجه به اینکه اجرا و ناظرین بر این طرح، وابسته به سازمان آرامستان تبریز نیست اما باید نواقصات و مشکلات فاز دو سریعاً رفع شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});