• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

شرکت مس به مسئولیت خود در قبال مردم اهر باید عمل کند

  • کد خبر : 69821
  • 18 تیر 1401 - 13:45
شرکت مس به مسئولیت خود در قبال مردم اهر باید عمل کند
یاز اکو - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از شرکت ملی مس خواست به مسئولیت اجتماعی خدماتی خود در قبال مردم اهر و منطقه عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد محرم زاده در دیدار با دهیاران شهرستان اهر گفت: آلودگی و ضرر معدن مس سونگون برای این شهرستان کمتر از ورزقان نبوده و طبق قانون باید معدن مس سونگون در حوزه مسئولیت اجتماعی خدماتی برای آبادانی و عمران روستاهای این شهرستان نیز اقدامات عملی انجام دهد.

وی در ادامه افزود: طبق قانون یک درصد از درآمد معادن در ازای آلودگی زیست محیطی و تخریب روستاها باید در توسعه و آبادانی روستاها هزینه شود که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص از معادن منطقه خصوصا معدن مس سونگون انجام نشده است.

محرم زاده گفت: برای توسعه و آبادانی مناطق روستایی و عشایری شهرستان اهر نیازمند برداشتن تبعیضات و ناعدالتی ها در توزیع منابع هستیم که نقش دهیاران در این خصوص موثر است.

وی از مسئولان ادارات خواست همکاری های لازم‌ را با دهیاران در خصوص حل مشکلات روستاهای شهرستان اهر انجام دهند و در راستای افزایش درآمد، استفاده از نخبگان، عملیاتی کردن دانش بنیان و ارتقاء تولیدات داخلی در روستاها گامهای اساسی بردارند.

محرم زاده بر ضرورت ایجاد اماکن ورزشی و خانه های ورزشی در روستاها تاکید کرد و گفت: در این راستا از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرده ام که در خصوص ورزش روستایی این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی از عوامل بروز پدیده مهاجرت را تمرکزگرایی در مرکز استان برشمرد و افزود: سیاست غلط تمرکز گرایی در مرکز استان و توزیع ناعادلانه منابع در استان موجب گردیده تا مهاجرت به مرکز استان بیشتر شود که این امر سبب بروز مشکلات و معضلات غیر قابل جبران در آینده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});