• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

مشکلات معدن طلای اندریان با برنامه‌ریزی‌های مناسب به زودی برطرف می‌شود

  • کد خبر : 69845
  • 18 تیر 1401 - 17:20
مشکلات معدن طلای اندریان با برنامه‌ریزی‌های مناسب به زودی برطرف می‌شود
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که با برنامه‌ریزی‌های مناسب در سطح مدیریت ارشد استان به زودی مشکلات معدن طلای اندریان برطرف می‌شود، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی معدن اندریان، فعالیت حفاران غیرمجاز در محدوده معدن است که با شناسایی رگه‌های پرعیار اقدام به برداشت و استحصال غیرمجاز طلا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: بدون تردید حفاری های غیرمجاز و استفاده از روش های غیراستاندارد استحصال و فرآوری طلا در محدوده معدن طلای اندریان تبعات زیست محیطی برای منطقه را به همراه خواهد داشت که در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا این مسایل برطرف شود.
وی ادامه داد: در زمینه مسائل و مشکلات معدن اندریان، سازمان صمت تا کنون به مسئولیت های قانونی و نظارتی خود عمل کرده است و از این بابت قصوری متوجه سازمان نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که اخیرا از این منطقه انجام شد از سوی شورای تامین استان با محوریت شخص استاندار آذربایجان شرقی، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی برای رفع بحران در دستور کار قرار گرفته که به زودی نتایج و ثمرات آن مشخص خواهد شد.
پرنیان صیانت از معدن طلای اندریان را ماموریت اصلی دستگاه‌های نظارتی و مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: طبق قانون، شرکت بهره بردار موظف به صیانت از معدن و محدوده معدنی تحویل گرفته شده است ولی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تعداد زیاد حفاران غیرمجاز، متاسفانه در حال حاضر این شرکت توان لازم برای صیانت از معدن و یا برخورد با حفاران غیرمجاز را ندارد.
وی ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی‌های بین بخشی در استان، مسایل و مشکلات مربوط به این بخش از فعالان غیرمجاز را برطرف کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اهمیت واگذاری قانونی محدوده این معدن به شرکت بهره‌بردار، افزود: تاکنون نزدیک بر صدها پرونده تخلف در این رابطه در دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی استان تشکیل شده که همگی در حال رسیدگی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});