• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

۵۰۲ هزار دلار صادرات صنایع دستی از زنجان انجام شد

  • کد خبر : 69835
  • 18 تیر 1401 - 17:00
۵۰۲ هزار دلار صادرات صنایع دستی از زنجان انجام شد
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طی سه‌ ماهه اول امسال صادرات صنایع دستی به ارزش ۵۰۲ هزار دلار از این استان انجام شد و برنامه‌ریزی برای آینده این است که در مسیری حرکت کنیم تا واسطه‌های صادرات محصولات کاسته شود و صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر ارجمند روز شنبه، با تشریح فعالیت های سه ماهه اول امسال این اداره کل افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی به فهرست بیمه‌شدگان جدید سازمان تامین اجتماعی اضافه‌ و برای ۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده صدور ۹۱۱ پروانه تولید انفرادی، ۴۳ کارت صنعتگری،۱۲ پروانه تولید کارگاهی، ۲۵ فقره مجوز مستقل، پنج فقره مجوز پشتیبان، ۲۰۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر کارهای انجام‌ شده در این حوزه بود تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه صنایع‌دستی گام بردارند.

به گفته این مسوول طی سه ماهه اول امسال ۱۲۸ فقره پرونده تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی مهر ایران معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در روزهای نوروز ۱۴۰۱، بازارچه موقت با ۶۸ غرفه در شهرستان‌های زنجان، سلطانیه، ابهر، طارم و خدابنده و سه بازارچه موقت به مناسبت صنایع‌دستی در محل بازارچه جنب نمایشگاه صنایع رختشویخانه، محوطه چلبی اوغلو و کارخانه کبریت زنجان را برگزار کرد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حضور چهار نفر از هنرمندان در نمایشگاه صنایع‌دستی یزد، ۲ نفر در نمایشگاه صنایع‌دستی لرستان، یک نفر در نمایشگاه صنایع‌دستی هندوستان و مشارکت یک مورد در برگزاری مسابقه ملی ملیله‌کاری از دیگر کارهای انجام شده در سه ماهه اول امسال بوده است.

ارجمند با اشاره به اینکه ۵۹ نفر در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در رشته‌های چارق‌دوزی، ملیله‌کاری، قلم‌زنی روی مس، زیورآلات سنتی و جاجیم‌بافی در سطح استان شرکت کردند، تصریح کرد: طی مدت یاد شده ۴۰ اثر صنایع‌دستی زنجان در رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی، مسگری، زیورآلات سنتی، قلم‌زنی، چارق‌دوزی، گیوه‌دوزی، ابزارآلات چوب، ساز سنتی نشان ملی دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});