• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

گردهمایی فعالان صنعت کفش ایران در تبریز

  • کد خبر : 69901
  • 19 تیر 1401 - 9:45
گردهمایی فعالان صنعت کفش ایران در تبریز
یاز اکو - رئیس اتحادیه کیف و کفش تبریز گفت: نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت کیف و کفش تبریز از 22 الی 25 تیرماه از ساعت 16 الی 21 بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، “علیرضا جباریان”، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت کیف و کفش تبریز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های ایران است، در تبریز برگزار می شود؛ بعد از نمایشگاه تبریز، استان تهران دومین و قدیمی ترین برگزار کننده نمایشگاه کیف و کفش است.

وی با بیان اینکه هدفمان از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از فناوری‌ها در این عرصه است، اظهار کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اسم این دوره از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش را «حمایت از تولید و فناور» گذاشته ایم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ ها در اطلاع ‌رسانی برای برگزاری نمایشگاه‌ ها یادآور شد: رسانه ها بازوی صنعتگران هستند؛ لذا در راستای حمایت از برگزاری نمایشگاه‌ های کفش، رسانه های فعال در استان، هم در زمینه اطلاع‌ رسانی به جامعه و هم در زمینه تعامل بین تولیدکنندگان، به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند.

جباریان با بیان اینکه زحمات بسیاری طی این ۲۳ سال برای این صنعت در نمایشگاه کشیده شده است، خاطرنشان کرد: صنعتگران بسیاری در این نمایشگاه حضور داشته ‌اند؛ ما نیز امسال درصدد هستیم که نمایشگاه پربارتری نسبت به دو سال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، برگزار کنیم.

رییس اتحادیه کیف و کقش تبریز افزود: آخرین نمایشگاهی که قبل از کرونا برگزار شده بود، تنها ۶۰ درصد ظرفیت سالن ها استفاده شده بود اما امسال به دلیل استقبال بی نظیر شرکت کنندگان، از صد در صد ظرفیت سالن های امیر کبیر و آذربایجان نمایشگاه بین المللی به نحو احسن استفاده شده است.

وی به یکی از دلایلی که برگزاری این نمایشگاه را با تاخیر مواجه کرد، عدم هماهنگی در همراهی غرفه داران خارجی در حوزه مواد اولیه و ماشین آلات دانست و گفت: مهمانانی از کشورهایی نظیر ترکیه تقاضای شرکت در این نمایشگاه جهت عرضه مواد اولیه چرم و ماشین آلات بودند ولی متاسفانه زمان برای هماهنگی مناسب نبود. امیدواریم سال آینده بتوانیم این نمایشگاه را پربارتر و قوی تر برگزار کنیم.

جباریان فام تصریح کرد: از طریق انجمن دوستی ایران و چین نیز قرار است برای دوره بعدی، از سازندگان ماشین آلات و تولید کنندگان مواد اولیه در چین درخواست حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش را داشته باشیم. چراکه صنعتگران و تلاشگران در این عرصه به ملزومات مواد اولیه گوناگون و ماشین آلاتی با تکنولوژی روز نیاز دارند.

وی ادامه داد: وظیفه ماست تا جایی که امکان دارد از تولید حمایت به عمل آوریم. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا نمایشگاه بهتر و باکیفیت تری برگزار کنیم، بدون شک در این راستا حضور مسئولان همچون نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. قصد داریم از وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دعوت به عمل آوریم که امیدواریم در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: یک شرکت دانش بنیان نیز در حوزه مواد اولیه در این نمایشگاه شرکت کرده است.

جباریان تصریح کرد: بیش از ۱۵ واحد فناور در حوزه تولید ماشین آلات شرکت کرده اند. وضعیت اقتصادی در این چندماه اخیر با رکود همراه بود. به نظر می رسد این نمایشگاه سکویی پرتاب در حوزه صنعت کیف و کفش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});