• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

اختصاص اعتبار برای زیرساختهای عشایر آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 70433
  • 23 تیر 1401 - 17:00
اختصاص اعتبار برای زیرساختهای عشایر آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای امور زیرساختی حوزه عشایر استان در جریان سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسن آل‌هاشم در نشستی با فرماندار و مسئولین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و راهداری ورزقان افزود: در صورت تخصیص این اعتبار بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های حوزه عشایر آذربایجان‌شرقی در زمینه بازسازی راه‌ها و تأمین آب عشایری تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح های مطالعاتی، توزیع نهاده‌های دامی، آرد و پنل‌های خورشیدی از اقدامات امور عشایر آذربایجان‌شرقی به جامعه عشایری است، گفت: استان ما درون کوچ بوده و به علت عشایرپذیر بودن سالانه ۳۰ هزار نفر از عشایر آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.

آل هاشم از توزیع انرژی های خورشیدی بین عشایر استان با قدرت ۱۰۰ وات، ۱۵۰ وات و ۲۰۰ وات خبر داد و افزود: ۹۰ درصد از هزینه این پنل ها به صورت یارانه ای بوده و توسط دولت تامین می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به تأثیرات منفی خشکسالی که باعث می‌شود تا عشایر ییلاقات را ترک کنند هنگام بازگشت با روستاییان به اختلاف می‌خورند که در این راستا ۳۰۰۰ نقطه ایل راهی عشایر در استان را شناسایی کرده‌ایم که برای صدور سند این راه‌ها اقدام کرده ایم که اگر این موضوع تحقق یابد برخی از مشکلات بین عشایر و روستاییان حل می‌شود.

آل‌هاشم با تأکید بر این‌که جامعه عشایری در تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، افزود: عشایر آذربایجان‌شرقی مجبور هستند برای تأمین نهاده‌های دامی، بخشی از احشام خود را بفروشند و این بدان معناست که سرمایه‌شان از دست می‌رود و امسال نیز به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی تنها بخش اندکی توانستیم نهاده دامی در بین عشایر توزیع کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});