• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

در سال آتی امکان دارد محور گردشگری کروز در دریای خزر راه اندازی شود

  • کد خبر : 70924
  • 27 تیر 1401 - 18:30
در سال آتی امکان دارد محور گردشگری کروز در دریای خزر راه اندازی شود
یاز اکو- مسیر کشتیرانی تفریحی بین کشورهای قزاقستان-ترکمنستان-ایران-آذربایجان-روسیه می تواند در سال آینده راه اندازی شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از کازین فورم، این خبر را قاسم تلپوف رئیس کمیته حمل و نقل وزارت صنعت قزاقستان بیان کرد.
به گفته وی پنج کشور حاشیه دریای خزر در حال انجام کارهای مربوطه برای توسعه گردشگری کروز و حل مشکلات آن هستند، به عنوان مثال می بینیم که شهر آکتائو چگونه عوض شده است. سواحل این شهر بهسازی شده و هتل هایی احداث شده اند. استان مانگیستاو شهر آکتائو دارای پتانسیل بالایی در توسعه گردشگری است.
تلپوف گفت که در انتظار آماده سازی کشتی کروز برای این منظور هستند؛ طرف روسی در حال ساخت این کشتی در آستاراخان است. این کشتی “ولیکایا روس” نام خواهد داشت. ما فکر می کنیم که این کشتی سال آینده آماده خواهد شد.
وی همچنین اطلاعاتی در مورد مسیر کشتی کروز برنامه ریزی شده به اشتراک گذاشت؛ این کشتی کروز از آستاراخان به آکتائو، از آکتائو به آوازا ترکمنستان، از آنجا به شهر امیرآباد ایران، از امیرآباد به باکو و در نهایت به ماخاچ کالا تردد خواهد نمود. بنابراین در آینده نزدیک یک مسیر گردشگری راه اندازی خواهد شد که از طریق قلمرو پنج کشور می توان به سراسر جهان سفر کرد.
لازم به ذکر است که پیش بینی ها نشان می دهد که گردشگران بالقوه این مسیر دریایی کروز در حدود ۳۰ هزار نفر در هر فصل گردشگری باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});