• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تلاش های اتحادیه اروپا برای عبور از زمستان ،بدون گاز روسیه کافی نیست

  • کد خبر : 71256
  • 30 تیر 1401 - 10:15
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تلاش های اتحادیه اروپا برای عبور از زمستان ،بدون گاز روسیه کافی نیست
یاز اکو_رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد : تلاش‌های اروپا برای تنوع بخشیدن به تامین‌کنندگان برای گذراندن زمستان، بدون گاز روسیه کافی نخواهد بود و خواستار تلاش‌های فوری برای کاهش تقاضا شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت اظهارات فاتح بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی، در حالی مطرح شد که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، یک قرارداد انرژی را در باکو امضا کرد که بر اساس آن، تحویل گاز آذربایجان طی چند سال آینده دو برابر خواهد شد.     
اما بیرول در مقاله‌ای که توسط آژانس بین‌المللی انرژی منتشر شد، گفت: «به طور قطع تنها اتکا به گاز از منابع غیر روسی کافی نیست – این منابع به سادگی در حجم مورد نیاز برای جایگزینی برای تحویل‌های گمشده از روسیه در دسترس نیستند.     
وی گفت:حتی اگر عرضه گاز از نروژ و آذربایجان با حداکثر ظرفیت جریان داشته باشد، اگر تحویل از شمال آفریقا به سطح سال گذشته نزدیک شود، اگر تولید گاز داخلی در اروپا همچنان از روندهای اخیر پیروی کند، و اگر جریان ال ان جی افزایش یابد، این اتفاق خواهد افتاد. رکورد مشابهی که در نیمه اول امسال داشتند.»    
اروپا همچنین در این هفته منتظر است ببیند آیا روسیه ارسال گاز از طریق خط لوله کلیدی نورد استریم ۱ گازپروم را از سر می گیرد یا خیر، که ۱۰ روز تعمیرات برنامه ریزی شده آن به زودی تکمیل خواهد شد.    
این کشور به دنبال واردات بیشتر گاز طبیعی مایع (LNG) برای جایگزینی مقداری گاز روسیه بوده است، اما تعداد محدودی پایانه برای تخلیه آن از تانکرها دارد و منابع نیز محدود  است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});