• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

سهرورد؛ میزبان بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی می شود

  • کد خبر : 71496
  • 01 مرداد 1401 - 14:00
سهرورد؛ میزبان بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی می شود
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: شهر سهرورد، زادگاه حکیم شیخ شهاب‌الدین سهروردی در خدابنده میزبان بزرگداشت شیخ اشراق خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با اعلام این خبر، گفت: روز یکشنبه دوم مردادماه از ساعت ۱۷ مراسم بزرگداشت شیخ اشراق در شهر سهرورد و با حضور سفرای کشورهای مختلف، مقامات ملی، استانی و مهمانان خارجی و ایرانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

صفوی، ادامه داد: در حاشیه این مراسم بزرگداشت، غرفه‌های معرفی صنایع‌دستی، خانه‌های بوم‌گردی، معرفی آیین‌ها و رسوم منطقه، نمایشگاهی از آثار شیخ اشراق و غرفه نقاشی با موضوع سهرورد برپا خواهد شد.

وی، افزود: در این رویداد شخصیت حکیم سهروردی، اندیشه و آثار وی در ابعاد گسترده معرفی خواهد شد. این رویداد موجبات معرفی جاذبه‌ها و مشاهیر شهرستان خدابنده را ایجاد کرده و امیدواریم در آینده نزدیک این منطقه به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی مطرح شود.

این مسئول فرهنگی در زنجان، ادامه داد: قطعاً برگزاری این بزرگداشت و حضور مشاهیر و نخبگان از سراسر جهان در این استان، موجب می‌شود دوربین بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی به سمت این استان بچرخد. این کار به نوعی زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر استان خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: این اتفاق و رویداد بین‌المللی ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران به شهرستان خدابنده خواهد بود. امیدواریم با برنامه‌ریزی هرچه مناسب بتوانیم بهترین خروجی را از این حرکت ارزشمند در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرستان و استان به دست آوریم.

سهرورد یکی از شهرهای شهرستان خدابنده است که به شیخ شهید شهره است. در این شهر، شیخ شهاب‌الدین یحیی ابن حبش ملقب به شیخ اشراق و شیخ شهید مشهور زندگی می‌کرده است.

از آثار به‌ جا مانده از شیخ اشراق می‌توان به صفیر سیمرغ، آواز پر جبرئیل، رسال العشق، روزی با جماعت صوفیان، پرتونامه، عقل سرخ و … اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});