• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

اطلاعیه برق تبریز خطاب به هیئت‌های مذهبی/ توصیه‌های ایمنی برق در ایام عزاداری اباعبد ا… الحسین (ع)

  • کد خبر : 71876
  • 03 مرداد 1401 - 14:00
اطلاعیه برق تبریز خطاب به هیئت‌های مذهبی/ توصیه‌های ایمنی برق در ایام عزاداری اباعبد ا… الحسین (ع)
یاز اکو - روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، طی اطلاعیه‌ای از تمامی هیئت‌های مذهبی و عزاداری خواست برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای، مسایل مرتبط با ایمنی برق را رعایت کرده و در مدیریت مصرف انرژی کوشا باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در این اطلاعیه آمده است: طی روزهای آتی مراسم عزاداری و سوگواری شهادت آقا اباعبدا… الحسین (ع) آغاز خواهد شد و هیات و دسته‌جات عزاداری نسبت به تدارک محل‌های عزاداری و برپایی خیمه و داربست اقدام می‌کنند. طبق آمار سنوات گذشته مشاهده می‌شود که متاسفانه تعدادی از شهروندان و عزاداران بر اثر عدم اطلاع کافی از خطرات برق و عدم رعایت اصول ایمنی جان خود را از دست داده و یا دچار عوارض جبران‌ناپذیر جسمی می‌شوند، لذا خواهشمند است

جهت پیشگیری از بروز هرگونه حادثه‌ی ناگوار برای عزاداران و سایر شهروندان، تمامی هیئت‌های مذهبی در خصوص رعایت موارد ذیل صورت پذیرد:

۱- در مورد حوادث یا اتفاقات برق در طول شبانه‌روز با تلفن ۱۲۱ تماس گرفته شود.

۲- به هنگام برپایی چادرها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت (ع) توسط هیئت‌های مذهبی لازم است حریم شبکه‌های برق مدنظر گرفته شود.

۳- اگر مشغول نصب علم یا پرچم‌های مخصوص عزاداری هستید باید از هر لحاظ تاسیسات و شبکه‌های برق را در نظر داشته باشید.

۴- از نصب علم و پرچم‌های عزاداری بر روی شبکه‌ها، پایه‌ها و تاسیسات برق جدا خودداری کنید. شبکه‌های برق عایق نمی‌باشند، به آنها نزدیک نشوید.

۵- اگر مشغول حمل پرچم‌ها و علامت‌های مخصوص عزاداری هستید باید مراقب شبکه‌هایی که از عرض خیابان عبور کرده است، باشید.

۶- از کابل‌ها و وسایل فرسوده به منظور برقدار کردن محل برگزاری مراسم خودداری کنید، زیرا بیشترین حوادث برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی از این طریق رخ داده است.

۷- برای تامین برق خیمه‌های عزاداری و مساجد از متخصصان برق استفاده کنید.

۸- از وسایل کم مصرف گرمایشی یا سرمایشی برقی استفاده کنید.

۹- برای ایجاد روشنایی محافل عزاداری از لامپ‌های کم‌مصرف و ال ای دی استفاده نمایید.

۱۰- صعود از پایه‌ها و تاسیسات برقی خطرآفرین است. ایمنی عزاداران امام حسین را در نظر داشته باشید.

۱۱- برای ایجاد خیمه‌ها و چادرهای عزاداری حتی‌المقدور از چارچوب‌های فلزی استفاده ننمایید.

۱۲- شبکه‌های برق حتی بدون برخورد مستقیم نیز دارای میدان الکتریکی بوده و احتمال برق‌گرفتگی وجود دارد. با توجه به اینکه برخی از خیمه‌ها و تکایا برای تامین برق محیط خود از تیرهای برق شهری استفاده می‌کنند و این کار اغلب بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی (فیوز مناسب) و بصورت روکار انجام می‌شود، توصیه می‌شود سیستم برق‌رسانی را حتما به فیوز مناسب با آمپراژ مصرفی مناسب مجهز کنید.

۱۳- برای جلوگیری از اتصال کوتاه در این گونه اماکن از اتصال سیم‌ها و کابل‌ها بصورت دست پیچ خودداری و از ترمینال مناسب استفاده و سپس کاملا عایق‌کاری شود.

۱۴- استفاده از یک پریز برای تامین برق لوازم الکتریکی مختلف مانند بلندگو، پروژکتور، بخاری‌های برقی و … غیر ایمن بوده و از هر پریز تنها یک مصرف‌کننده مجاز به استفاده می‌باشد.

۱۵- از عبور دادن سیم‌ها و کابل‌های بدون روکش لابلای سازه‌های فلزی و چادرهای برزنتی جدا خودداری شود، چرا که کوچک‌ترین اتصال کوتاه بروز آتش‌سوزی را در پی دارد.

۱۶- از لامپ‌های پرمصرف و پرحرارت در چادرها استفاده نگردد.

۱۷- از سیم‌های روکار پلاستیکی و غیرمقاوم استفاده نشود زیرا در صورت مصرف بیش از ظرفیت سیم یا کابل برق، روکش آنها در اثر عبور جریان بالا داغ و موجب بروز آتش‌سوزی خواهد شد.

۱۸- پیش‌بینی‌های لازم در خصوص استقرار یک دستگاه موتور برق استاندارد که بتواند در زمان قطع برق حداکثر برای مدت ۵ ساعت برق مورد نیاز را تامین کند صورت گیرد و تدابیر ایمنی لازم جهت برقرار شدن شبکه عمومی با به مدار آمدن دیزل ژنراتور صورت پذیرد.

۱۹- تابلو برق (اضطراری) در محل مناسب و خارج از مکان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب گردد.

۲۰- از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق‌کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود. در پایان مراسم عزاداری سیستم‌های برقی را قطع نمایید.

۲۱- از هر گونه انشعاب‌گیری مستقیم و غیرمجاز از شبکه‌های برق جدا خودداری و جهت تامین برق مطمئن و استاندارد به امورهای بهره‌برداری منطقه خود مراجعه و فرمهای مخصوص ایمنی را تکمیل و بروشور مربوطه را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});