• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی/ پتروشیمی تبریز در صدر صادرکنندگان

  • کد خبر : 72028
  • 04 مرداد 1401 - 14:00
افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی/ پتروشیمی تبریز در صدر صادرکنندگان
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در استان خبر داد و گفت: پتروشیمی تبریز در صدر صادرکنندگان استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، صابر پرنیان امروز  با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امسال در سه ماهه اول ۳۳۳ میلیون دلار صادرات صنعتی در این بخش توسط گمرکات آذربایجان شرقی صورت گرفته است که صنایع پتروشیمی، صنایع معدنی و صنایع صنعتی بیشترین میزان سرمایه گذاری و صادرات را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند.

وی افزود: پتروشیمی تبریز برای راه اندازی پلی اتلین سنگین ۵۰ هزار میلیارد ریال، پلی پروپیلن ۱۵ هزار میلیارد ریال، استایرین مونومر ۳۰ هزار میلیارد ریال و نیروگاه و سرویس های جانی ۲۰ هزار میلیارد در حال سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: از کیک اقتصادی کشور ۱۹.۹ درصد مربوط به تولیدات صنعتی است که سهم ارزش افزوده بخش صنعتی استان در تولید ناخالص ۳۳ درصد است.

وی گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش صنعت است که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه ویژه بخش صنعت استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در رتبه چهارم کشور قرار دارد و سهم استان در اشتغال صنعتی در کشور در جایگاه ششم است.

فعالیت چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان

پرنیان با بیان این که چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد، گفت: صنعت استان ظرفیت های بی‌نظیری دارد برای مثال در منطقه کجوار تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه کسب ندارند و یا پروانه صنفی گرفته اند در این زمینه اگر بتوانیم مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم این منطقه تبدیل به یک منطقه عظیم اقتصادی می شود.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عملکرد مناسب بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ مصوبه در ۹ ماهه گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شده که ۷۵ درصد این مصوبات به صورت کامل اجرا شده و در این زمینه پیگیر اجرای بقیه مصوبات نیز هستیم.

راه‌اندازی ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه‌گذاری دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان

پرنیان افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر راه اندازی شده است.

وی گفت: ۲۱۰ واحد صنعتی نیز با افزایش تولید محصولات و ارتقای خطوط تولید، واحد خود را توسعه داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در ۹ ماهه گذشته شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید با اشتغالزایی برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنعت اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});