• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

تکمیل پروژه خداآفرین ۲۳۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد

  • کد خبر : 72138
  • 05 مرداد 1401 - 11:30
تکمیل پروژه خداآفرین ۲۳۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل پروژه خداآفرین به مساحت 36 هزار و 800 هکتار نیازمند 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی حیدری ۵ مرداد در جلسه بررسی طرح‌های حوزه آب در اردبیل اظهار کرد: قرار است این اعتبار ۲ ساله تأمین شود که امیدواریم از محل سفر رئیس جمهور و ردیف‌های ملی این منابع تخصیص یافته تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از پروژه عظیم خداآفرین باشیم.

وی تصریح کرد: کارکرد ماهانه ما در شرایط کنونی ۳۰ میلیارد تومان است که تاکنون اسناد برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ارائه شده ولی ریالی منابع اعتباری در این زمینه تخصیص نیافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با بهره‌برداری از این پروژه افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود که برای زارعین منطقه ۱۰ هزار میلیارد تومان تولید ثروت خواهد کرد.

حیدری در مورد پروژه آبرسانی اردبیل افزود: برای اجرایی شدن این پروژه ۶۰ میلیارد تومان منابع نیاز است که زوم‌بندی داخل شهر برای ارتقا کیفی آب به انجام رسیده و در کنار آن بخش‌های دیگر این پروژه نیز در اولویت اجرا قرار گرفته است.

فعال بودن ۵۴ سد در استان اردبیل

وی به فعال بودن ۵۴ سد در استان اشاره کرد و ادامه داد: حجم سد عمارت برابر حجم همه سدهای احداثی سطح استان است و این سد بزرگ خاکی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مانعی در مسیر بهره‌برداری آن وجود ندارد.

حیدری به آبگیری این سد در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش اجرایی و تملک اراضی نیاز است که قرار شده از محل سفر تأمین اعتبار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مورد تصفیه‌خانه تازه‌کند نیز خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان پنج میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص می‌دهد و مابقی تعهدات نیز قرار است از ردیف‌های ملی تأمین شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});