• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

آئین تجلیل از دو نویسنده بومی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 72199
  • 05 مرداد 1401 - 15:01
آئین تجلیل از دو نویسنده بومی آذربایجان‌شرقی برگزار شد
یاز اکو- آئین تجلیلی از دو نویسنده بومی آذربایجان‌شرقی در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، آیین تجلیل از نویسندگان بومی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با حضور اسد بابایی؛ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تاکید بر رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای در ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از اهالی قلم گفت: تجلیل از افرادی که همیشه با قلم مانای خود  در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارزش‌های انقلاب در کنار ما هستند، از وظایف ذاتی ما محسوب می‌شود.

اسد بابایی گفت: ارزش نویسندگان آنقدر زیاد است که خداوند متعال به قلم قسم خورده است. هم‌چنین در دین اسلام توصیه‌های بسیاری در رابطه با کتاب صورت گرفته و خداوند متعال، قرآن کتاب آسمانی را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا در دوره جدید مدیریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق هم‌افزایی که با اهالی ادبیات استان افزایش یابد.

بابایی ادامه داد: تلاش ما این است تا بحث کتاب و کتابخوانی را به خانه‌های مردم ببریم و ما از شما بزرگوار استدعا داریم تا در این دوران پسا کرونایی که تا حدودی منجر به بی‌اعتنایی به حوزه فرهنگ و کتاب شده بود، به ما کمک کنید تا دوباره شاهد رونق این حوزه باشیم. مطمئنا ما در این مسیر نیاز به سفیرهایی داریم که بتوانند ما را در ادای وظیفه اجتماعی و فرهنگی خود یاری رسانند.

وی اضافه کرد: ما مجموعه کارمندان اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آماده برگزاری هرگونه جلسه نقد کتاب، رونمایی و تشکیل محافل ادبی هستیم.

در ادامه این مراسم حسین مدرس‌زاده؛ مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۸ تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه شعر و شاعری هنر ملی ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود، گفت: شعر، سخن خیال‌انگیز و حس‌انگیز با تکیه بر موازین، می‌تواند ممزوج روح و آرامش‌دهنده ضمیر ما باشد.

وی ادامه داد: شعر ناب می‌تواند با ایجاد احساس زیبایی، مخاطب خود رو راضی نگه دارد، به‌خصوص اینکه از منظر جامعه‌شناسی، ما جامعه‌ای شعر دوست و شعر فهم هستیم.

مدرس‌زاده در ادامه گفت: ما از اعماق وجود در معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۸ تبریز تبریز برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب آماده هستیم. 

 

یادآوری می‌شود در پایان این مراسم از  داود خدایی و منصوره وثیق دو نویسنده تبریزی تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});