• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

کسب رتبه اول زیست محیطی توسط شرکت پالایش نفت تبریز/۴ سال تا اتمام پروژه جامع این شرکت

  • کد خبر : 72272
  • 06 مرداد 1401 - 12:30
کسب رتبه اول زیست محیطی توسط شرکت پالایش نفت تبریز/۴ سال تا اتمام پروژه جامع این شرکت
یاز اکو - مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه اول زیست محیطی در میان پالایشگاه‌های کشور شده که گواه بر اهتمام جدی و واقعی این پالایشگاه در صیانت از محیط زیست و حرکت در مسیر توسعه‌ی پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، غلام رضا باقری در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تامین خوراک، تولید و عرضه فرآورده‏‌های پتروپالایشی مورد نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز از جمله ماموریت‌های شرکت پالایش نفت تبریز است.

وی ادامه داد: استراتژی شرکت، توسعه‌ی پایدار و سیستمی کسب و کار از طریق مدیریت زنجیره تامین، معماری برند و ارتقاء کیفی محصولات با تاکید بر توانمندی‌ها، ظرفیت‌های داخلی و تقویت سازمان یادگیرنده است.

اجرای پروژه‌های مختلف زیست محیطی

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف زیست محیطی این شرکت، افزود: پروژه احداث واحد بنزین سازی جدید با ۲۶۵ میلیون یورو سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۲با ظرفیت تولید روزانه ۳۷۰۰ مترمکعب بنزین یورو۵ و با هدف افزایش درجه آرام سوزی بنزین تولیدی، استخراج و حذف بنزن از بنزین تولیدی، تولید بنزین با استاندارد روز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی به بهره برداری رسید.

باقری خاطرنشان کرد: پروژه گرانول سازی گوگرد در سال ۱۳۹۴ با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و با هدف کاهش انتشار ریزگردهای گوگرد ناشی از حمل و نقل گوگرد کلوخه ای و پروژه تفکیک لجنهای نفتی، بیولوژیکی وآهکی نیز در سال ۱۳۹۳ با ۱۷ میلیارد ریال و با هدف بهبود عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب، کاهش قابل توجه میزان پسماندها و ضایعات و کاهش بار آلودگی واحد بازیافت افتتاح شد.

وی گفت: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به فلر در سال ۱۳۹۵ با پنج میلیون یورو سرمایه گذاری با هدف امکان بازیافت گازهای ارسالی به فلر به ظرفیت ۲۰۰۰ کیلوگرم در ساعت، کاهش ضایعات، بهینه سازی سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و امکان استفاده از تجارت کربن در سطح ملی CDM به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: پروژه مرکز پایش آنلاین نیز با هدف پایش و اندازه گیری آلاینده‌های گازی خروجی از دودکش‌های شرکت و رعایت قوانین و استانداردهای زیست محیطی در سال ۱۳۹۷ با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و پروژه تصفیه نفت گاز با هدف تولید نفت گاز با استاندارد EU-V با ۷۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۷با ظرفیت تولید روزانه ۲۲۰۰ مترمکعب گازوئیل یورو ۵ و پروژه برجهای خنک کننده با هدف نوسازی سیستم خنک کننده پالایشگاه و کاهش مصرف آب ( ۱۰۰ متر مکعب در ساعت ) و سرمایه گذاری شش میلیون یورو در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد.

پروژه‌های زیست محیطی در دست اجرای شرکت پالایش نفت تبریز

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی در دست اجرای شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: پروژه بازیافت گازهای انتهائی واحد گوگرد سازی(TGT) با ۱۲ میلیون یورو سرمایه گذاری و با ۹۹ درصد پیشرفت در شهریور ماه سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را کاهش آلایندگی ناشی از انتشارگازهای گوگردی و آلایندگی زیست محیطی عنوان کرد و افزود: پروژه احداث واحد گوگردسازی جدید(SRP) نیز با ۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری با هدف بهینه سازی واحد گوگردسازی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در دست اجرا است که تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: پروژه احداث واحد RO با هدف حداکثر رسانی بازیافت آب‌های آلوده و کاهش هدررفت آب و هفت میلیون دلار سرمایه گذاری با ۳۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است که تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

باقری ادامه داد: طرح جامع شرکت پالایش نفت تبریز نیز با سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد یورو با هدف کاهش تولید نفت کوره و توسعه پایدار با انطباق کلیه فرآورده ها با استاندارد های روز و پیشرفت فیزیکی هشت درصد در حال اجرا است که تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری می‌رسد.

تلاش برای به صفر رساندن میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی این شرکت

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی این شرکت را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: در طی ۱۰ سال گذشته این شرکت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مختلف زیست محیطی سرمایه گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: شـرکـت پالایـش نفـت تبریـز اکنـون سهـم حـدود هفت درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده‌هـای اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور (اسـتان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان) برعهده دارد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز همچنین از تولید سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد و افزود: سوخت جت و هواپیما شمال غرب کشور در پالایش نفت تبریز تولید می‌شود و میزان تولید این محصول به قدری رسیده است که آماده صادرات هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ این شرکت یک‌هزار ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات و در سال ۹۸ نیز ۶۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});