• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

سه مدرسه روستایی در ملکان آماده بهره‌برداری است

  • کد خبر : 72397
  • 07 مرداد 1401 - 14:30
سه مدرسه روستایی در ملکان آماده بهره‌برداری است
یاز اکو - رئیس اداره آموزش و پرورش ملکان گفت: سه مدرسه در روستاهای «بایرام‌کندی»، «سرملو» و «تازه‌قلعه» این شهرستان آماده بهره‌برداری است که در هفته دولت امسال به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی رستمی روز جمعه افزود: ملکان از جمله شهرستان‌های محروم آذربایجان‌شرقی از لحاظ فضای آموزشی است اما ۴۳ طرح نیمه‌کاره در این شهرستان وجود دارد که اگر نوسازی استان نسبت به تکمیل آنها اقدام کند، بخش قابل توجهی از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی بیان کرد: مشکل کمبود فضای آموزشی در «مبارک شهر» این شهرستان جدی‌تر است و ساکنان آن نیز بابت کلنگ‌زنی‌های بی‌نتیجه گله‌مند هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: مدارس «نهضت» و «هاجر» و همچنین مدرسه روبروی سپاه که از حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند نیز اگر در اسرع وقت تکمیل نشود، روز به روز فرسوده‌تر خواهد شد.

شهرستان توان تکمیل مدارس نیمه‌کاره را ندارد

وی با تاکید بر اینکه شهرستان توان تکمیل مدارس نیمه‌کاره را ندارد، اضافه کرد: مسئولان استانی باید بودجه‌ای برای تکمیل و بهره‌برداری مدارس نیمه‌کاره این شهرستان تخصیص دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ملکان اضافه کرد: مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در سفر اخیر خود به ملکان نسبت به پرداخت ابلاغیه اعتبار امسال تاکید کرد تا فعالیت‌های عمرانی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

به گفته وی اجرای پنج طرح مدرسه‌سازی نیز با مشارکت بنیاد برکت در روستاهای «قوریجان»، «قره‌چال»، «شیرین‌کند» و «تازه‌قلعه» این شهرستان آغاز شده است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن بهره‌برداری شود.

رستمی اظهار داشت: با پیگیری‌های نماینده مردم ملکان، احداث ۱۶ طرح دیگر مدرسه‌سازی نیز از محل اعتبارات بنیاد برکت در حال پیگیری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});