• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

افزایش ۴۴ درصدی خرید گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 72863
  • 10 مرداد 1401 - 14:00
افزایش ۴۴ درصدی خرید گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش 44 درصدی خرید گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: امسال ۱۰۸ هزار و ۴۲ تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۲۱ تن گندم بود.

وی با اشاره به اینکه این میزان گندم از ۲۳۴ هزار هکتار برداشت شده است اعلام کرد: تاکنون مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان بابت خرید گندم به گندم کاران استان پرداخت شده است و طلب گندم کارانی که تا ۲۴ تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند فردا به حسابشان واریز می شود.

رحیم زاده توصیه کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند و از تحویل گندم به غیر مراکز خرید خودداری کنند.

هشت هزار و ۴۱۴ تن، میزان خرید گندم در استان

وی همچنین میزان خرید توافقی گندم در آذربایجان شرقی را هشت هزار و ۴۱۴ تن اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۷ هزار تن خرید گندم مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با بیان شاخص‌های فنی برای ورود کشاورزان در طرح جهش تولید در دیمزارهای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اظهار کرد: عقد قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها با مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه و ثبت در سامانه دیمزار، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کلیه سطوح زیر کشت طرف قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها و تقبل زارع برای کشت مستقیم و بدون شخم با کارنده های مستقیم از شاخص‌های فنی برای ورود کشاورزان در طرح جهش تولید در دیمزارها است.

رحیم زاده افزود: برای کشت مستقیم باید حداقل ۳۰ درصد از سطح مزرعه پوشیده از بقایای کشت سال قبل باشد.

وی یادآور شد: از سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حداقل ۲۰ درصد از اراضی آیش زرد (آیش نکاشت) باید به آیش سبز (کشت حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی) تبدیل شوند، به عبارتی ۲۰ درصد از سطوح برنامه سال جاری استان باید در اراضی باشد که قرار بود آیش شوند.

وی ادامه داد: رعایت زمان مناسب کاشت پیش از بارش‌های مؤثر پاییزه برای استفاده بهینه و حداکثری از نزولات جوی منطقه بر اساس توصیه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم (مراجعه به سایت موسسه) و مراکز تحقیقاتی استان است.

پیش بینی شده است امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم در استان خریداری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});