• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

رسانه‌ها کتابهای ارزشمند و فاخر را معرفی کنند

  • کد خبر : 72887
  • 10 مرداد 1401 - 17:15
رسانه‌ها کتابهای ارزشمند و فاخر را معرفی کنند
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری استاد میرعباس آل یاسین و رونمایی از کتاب این هنرمند گفت: رسانه‌ها کتاب‌های ارزشمند و فاخر را معرفی و نقد و بررسی کرده و زمینه را برای دسترسی علاقمندان به کتاب تسهیل نمایند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ “سیدقاسم ناظمی” اظهار داشت: علیرغم گسترش فضای مجازی و تنوع رسانه‌های دیجیتال در دنیا و کشور ما، کتاب هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و مخاطبان بسیاری دارد.

وی افزود: یکی از دلایل این ادعا، استقبال بسیار خوب مخاطبان کتاب از فروش فصلی کتاب است که در طی اجرای این طرح به صورت فصلی ما می‌توانیم آمار دقیقی از فروش کتابهایی داشته باشیم که مخاطب با علاقه و انتخاب خود خرید کرده است.

ناظمی تصریح کرد: خوشبختانه در اجرای این طرح با افزایش آمار در هر فصل مواجه شده‌ایم و این خبر خوبی برای عرصه کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به آسیب‌های این حوزه خاطرنشان کرد: متاسفانه رواج کتاب‌سازی در جامعه و افزایش عناوین کتابهایی که زحمتی برای تهیه و تالیف آن کشیده نشده، حوزه نشر را تهدید کرده و مخاطبان را نیز با مشکل مواجه می‌کند .

وی اظهار امیدواری کرد تا با تمهیدات این اداره کل و فعالان حوزه چاپ و نشر و نویسندگان و پژوهشگران در راستای تولید کتاب ارزشمند، تبریز به جایگاه پیشین خود در عرصه کتاب و کتابخوانی بازگردد و شاهد چاپ آثاری فاخر از فرهیختگان و بزرگان در این شهر باشیم.

ناظمی همچنین بهره‌گیری از تخصص ویراستاری برای چاپ کتاب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این عنصر در تولید کتابهای فاخر بسیار مهم است و باید مدنظر نویسندگان و ناشران باشد و ناشران به جای کمی‌گرایی به کیفیت آثار بیشتر توجه کنند.

وی، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت هنری استاد عباس آل یاسین،‌وی را از بزرگان عرصه هنر عکاسی عنوان کرد و گفت: این استاد ارجمند سالیان بسیاری است که شاگردانی را در عرصه هنر عکاسی تربیت کرده و کتابهایی که از وی رونمایی می‌شود حاصل سالها تجربه و تخصص وی است.

در این آیین، از کتابهای “عکاسی دیجیتال و پرتره” و “عکاسی سیاه و سفید در قرن ۲۱” تالیف “استاد میرعباس آل یاسین” رونمایی شد.

آیین یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انتشارات ریتم برگزار شد.

استاد میرعباس آل‌یاسین متولد ۱۳۲۷ اهر بوده و بیش از ۵۰ سال است به فعالیت مداوم در هنر عکاسی مشغول است.

وی مدرس عکاسی و از موسسان انجمن هنر عکاسی آذربایجان‌شرقی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});