• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
نقدی بر وضعیت مدیریتی شهر سهند

صدای هل من ناصر ینصرنی سهند، به گوش کسی نمی‌رسد؟

  • کد خبر : 73243
  • 13 مرداد 1401 - 9:00
صدای هل من ناصر ینصرنی سهند، به گوش کسی نمی‌رسد؟
نزدیک به یکسال از استقرار شورای پر حاشیه‌ی سهند می‌گذرد. انتخاباتی که خرید و فروش رای و اتوبوس‌های رای، داد مردم این شهر را درآورد، ولی صدایشان به جایی نرسید!

یازاکو؛ افخم ابراهیمی – نزدیک به یکسال از استقرار شورای پر حاشیه‌ی سهند می‌گذرد. انتخاباتی که خرید و فروش رای و اتوبوس‌های رای، داد مردم این شهر را درآورد، ولی صدایشان به جایی نرسید!
از همان روزهای نخست دو دستگی در میان اعضای شورا، خبر از روزهای سختی برای شهر داشت. از مجادله و ترک جلسه‌ی اعضاء برای انتخاب گزینه‌های شهرداری تا همین امروز که بیش از دو ماه از اداره‌ی شهر به دست سرپرستی با قدرت اجرایی محدود می‌گذرد.
علی اصغر علیزاده در روزهای نخست آن‌چنان از گزینه‌ی مورد نظرشان به عنوان مدیر انقلابی و لایق دفاع می‌کرد که کسی فکر نمی‌کرد پس از گذشت ۴ ماه، تصمیم به کنار گذاشته شدنش بگیرند. علی علایی شهرداری که در اندک مدت حضورش در منصب شهرداری سهند نشان داد سابقه‌ی درخشان و رضایتمندی مردم و همکارانش بی‌علت نیست.
هرچند استیضاح اول به دلیل بازپس‌گیری رای یکی از اعضاء ناکام ماند ولی اوایل اردیبهشت سالجاری باز هم تلاش شورا برای کنار گذاشتن علی علایی جان تازه گرفت و در نهایت وی تصمیم به کنارگیری از صندلی مدیریت شهر گرفت.

تکرار قصه‌ی سرپرست بر شهرداری

سرپرست انتخابی شورا فاقد صلاحیت معرفی شد و چند روز بعد گزینه‌ی دیگری را معرفی کردند. در این میان رییس شورا بر انتخاب گزینه‌ی بهتر برای شهر تاکید کرد و احتمال زمان‌بر بودن انتخاب شهردار جدید را یادآور شد. طولانی شدن زمان معرفی شهردار سهند، داد امام جمعه‌ی این شهر را هم درآورد و یک روز بعد شورا، رای به انتخاب محمد رشتبری به عنوان شهردار سهند داد.
ولی با گذشت بیش از دو ماه از انتخاب، هنوز تکلیف تایید هیئت تطبیق این مصوبه‌ی شورا که طبق روال گذشته با رای ۵ عضو از هفت عضو شورای سهند به تصویب رسید، مشخص نیست و شهر سهند در آتش بی‌مبالاتی اعضای شورا و اختیارات محدود سرپرست و کم‌کاری در انجام به‌موقع مناقصات در رابطه با پروژه‌های مهم شهر همانند فضای سبز با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند.
تکرار تجربه‌ی تلخ اداره‌ی شهر به دست سرپرست و تغییر چندین باره‌ی شهردار در یک دوره‌ی فعالیت شورا در دوره‌های قبل نیز روی داده و اثرات نامطلوب و زیان‌بخش آن بر پیکر شهر و مردم شهر تاثیرگذار بوده است.

آیا چیزی به اسم کمیسیون در شورای شهر سهند وجود دارد؟

مطالبه‌ی چندین باره‌ی اهالی رسانه برای گزارش شورا از تصمیمات کمیسیون‌ها بی‌نتیجه بوده است و البته به نظر می‌آید چنین اصلی، جایگاهی در میان اعضای شورا و نظر رئیس شورا ندارد.

چرا سرپرست بهتر از شهردار برای شورا است؟

۱۱ مرداد ماه طی اطلاعیه‌ی قبلی قرار بود اعضای شورا نسبت به تمدید سرپرستی عباس جوادی یا تغییر وی تصمیم بگیرند که در نهایت جلسه را غیر علنی کرده و اعلام شد این دستور جلسه به زمان دیگری موکول شد!
از آنجایی که رسیدن به کرسی شورای شهر بدنبال انتخابات پر حاشیه‌ی آن به خودی خود سوال‌برانگیز است، باید پرسید اداره‌ی شهر به دست سرپرست شهرداری که باید برای هر اقدامی دستور و اجازه از شورا بگیرد واقعا نفعی برای این افراد ندارد؟!

تقابل به جای تعامل

از روزهای نخست شروع به کار شورای سهند علی‌رغم ادعاهای رئیس شورای سهند مبنی بر اهمیت جایگاه خبرنگاران، اصحاب رسانه‌ی این شهر بارها شاهد بی‌احترامی، عدم پاسخ‌گویی و حتی شکایت از طرف اعضای شورا در برابر بیان و پیگیری مطالبات مردم بوده‌اند و در آخرین اقدام در آستانه‌ی ‌روز خبرنگار از ورود خبرنگاران به جلسه شورا که پیشتر علنی عنوان شده بود، ممانعت شد.
تاوان‌سنگین شهر و شهروندان در قبال خودسری‌های اعضای شورا و بی‌تفاوتی مسئولین شهرستان

برای شهری که ماه‌هاست دو نهاد مدیریتی این شهر یعنی شهرداری و شرکت عمران آن به شکل سرپرستی اداره می‌شود مشکلات دو چندان شده است. سهند شهری که با بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت فاقد حضور اغلب ادارات و بانک‌ها دولتی و غیردولتی است.
شهری که به‌شدت از نبود فضاهای آموزشی و فرهنگی و به‌ویژه بهداشتی رنج می‌کشد و بار فزاینده‌ی نبود سیستم حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری همانند آب شرب کافی و پل‌های عابر پیاده و … را به دوش می‌کشد حضور اعضایی که از روز نخست، مشروعیت حضورشان بر منصب مقدس خدمت‌رسانی بر مردم کمتر برخوردار سهند برای بسیاری از شهروندان محرز نبوده است ظلمی به غایت بزرگ است.
باید از مسئولین شهرستان و استان پرسید آیا صدای مردم سهند به گوشتان نمی‌رسد؟!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});